حسین محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مصرف روزانه برق در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی سه هزار و 400 مگاوات در ساعات اوج مصرف است که در روزهای گرم این میزان مصرف افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: 30 درصد از بار مصرفی مشترکان برق در این استان ها مربوط به مشترکین خانگی است.
وی گفت: روزانه 13 میلیون و 300 هزار کیلو وات ساعت برق در خراسان رضوی و 2 میلیون و 200 هزار کیلو وات ساعت در 2 استان خراسان جنوبی و خراسان شمالی مصرف می شود.
محمودی افزود: مدیریت مصرف بهینه برق به معنای مصرف به اندازه نیاز و در زمان مناسب است، از سوی دیگر با افزایش گرمای هوا مصرف برق به شدت افزایش می یابد که با مدیریت مصرف برق می توان کمک قابل توجهی به صنعت برق کرد.
وی اظهار کرد: استفاده از کولرهای گازی در خانه ها و ادارات گسترش یافته در حالی که هر کولر گازی پنج برابر کولر آبی برق مصرف می کند لذا نخستین توصیه برای مدیریت مصرف برق این است که درجه کولرگازی را روی 25 تنظیم کنید تا علاوه بر کمک به کاهش آلایندگی محیط زیست هزینه برق مصرفی را به میزان قابل ملاحظه کاهش دهید.
وی گفت: توصیه دوم این است که در صورت امکان از دور آهسته کولرهای آبی استفاده کنید تا برق کمتری مصرف شود یا با نصب سایه بان بر روی کولرهای آبی از اتلاف انرژی جلوگیری نمائید.
محمودی افزود: ساعات اوج مصرف برق در روز از ساعت 12 تا 16 می باشد که در این ساعات از لوازم پرمصرف برقی مانند لباسشویی، اتو، جاروبرقی نباید استفاده کرد.
وی اظهار کرد: لوازم برقی در حالت آماده به کار، برق مصرف می کنند لذا با جدا کردن آنها از پریز، می توان 10 درصد برق مصرفی را کاهش داد.
وی گفت: لامپ های هالوژن مهتابی استهلاک زیاد دارند و هر کدام 50 وات برق مصرف می کنند در حالی که تعویض آنها با لامپ های ال.ای.دی مصرف برق هر مهتابی را به 15 وات می رساند لذا باید با استفاده از لامپ های ال.ای.دی و کم مصرف در هزینه برق مصرفی صرفه جویی کنیم.
معاون شرکت برق منطقه ای خراسان افزود: خاموش کردن لامپ های اضافی، ساده ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است و می توان با خاموش کردن تنها یک لامپ به اندازه کاشت 2 درخت به پاکی هوا کمک کرد.
شرکت برق منطقه ای خراسان تامین برق استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی را برعهده دارد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.