افشین رحیمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال تجربه در محیط کار برای ورودی به بازار کار، فراهم سازی زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی و ارتقا اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان از اهداف اجرای این طرح است.
وی به وجود افزون بر 50 روش مهارتی اشاره و بیان کرد: در کنار آموزش حضوری آموزشهای مجازی نیز در برخی موضوعات و سرفصلها ارائه می‌شود.
او ادامه داد: پارسال 311 نفر فرایند آموزش در محیط واقعی را طی کردند و امسال نیز چهار هزار نفر در قالب آموزش واقعی دوره های لازم را طی می کنند. در این مدت در قالب 12 مهارت در مراکز ثابت، شعب سیار شهری، صنایع ضمن کار، صنایع اصناف، صنایع جواهر کارگاهی، مهارت ‌آموزی در محیط کار واقعی، پادگان، روستایی، عشایری، جوار دانشگاهی، زندان و آسیب‌ دیدگان اجتماعی اعم از سکونتگاه غیررسمی، کمپ و مرکز درمان اجباری آموزشهای مهارتی ارائه شد.
مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: سهم آموزشهای دولتی 47 درصد و غیردولتی 53 درصد بود. همچنین ظرف یک سال اخیر 21 میلیون و 618 هزار و 867 نفرساعت آموزشهای فنی و حرفه‌ای در خراسان ‌‌رضوی اجرا شد که شامل 11 میلیون و 778 هزار و 229 نفرساعت برای زنان و 9 میلیون و 830 هزار و 279 نفر ساعت برای مردان بود. از این تعداد 11 میلیون و 552 هزار و 867 نفرساعت در آموزشگاههای آزاد و 10 میلیون و 65 هزار و 641 نفرساعت در آموزشگاههای دولتی ارائه و اجرا شد.
وی همچنین به آغاز هفته ملی مهارت از 31 تیر تا 6 مرداد ماه اشاره و بیان کرد: از جمله برنامه های امسال برای این هفته می توان به برگزاری مسابقات آزاد، همایش آموزشگاههای آزاد، تقدیر از مدیران و مربیان نمونه کشوری، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و برگزاری مرحله استانی مسابقات ملی مهارت اشاره کرد.
رحیمی به برگزاری هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت نیز اشاره و بیان کرد: ثبت ‌نام در این دوره تا 23 تیر ماه جاری در 35 رشته انجام شد و از خراسان رضوی هزار و 77 نفر شامل 817 مرد و 260 زن ثبت ‌نام کرده اند.
وی گفت: مراحل برگزاری مسابقات این دوره در سه نوبت طی روزهای 24 و 25 تیر ماه مرحله شهرستانی، در روزهای 5 و 6 مرداد ماه مرحله استانی و در روزهای 15 تا 18 آذر ماه آتی مرحله کشوری آن برگزار می‌شود.
رحیمی افزود: برترینهای این دوره به چهل و پنجمین دوره مسابقات جهانی مهارت که در سال 2019 در روسیه برگزار می‌شود راه‌ می‌یابند.
مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: در دوره گذشته مسابقات جهانی در ابوظبی چهار نفر از خراسان رضوی در تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.
55 مرکز دولتی و هزار آموزشگاه غیر دولتی ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای را به علاقه مندان در استان خراسان رضوی بر عهده دارند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.