به گزارش ایرنا احمد برادران،‌ چهارشنبه در گفت گو با خبرنگاران افزود: قنات زیر این مسجد تاریخی یکی از 13 رشته قنات زیر شهر سبزوار است که به دلایلی از جمله حضور نداشتن مالکان و ریزش سقف و دیواره قنات ها و جمع شدن آب در کانال قنات، مشکلات زیادی را برای این بنای تاریخی به وجود آورده است.
وی ادامه داد: در سال های اخیر و با تلاش مسئولان امور آب، اداره آب و فاضلاب و اداره جهاد کشاورزی سبزوار راهکارهایی برای لایروبی و هدایت آب این قنات ارائه شد که به دلیل مشکلات اعتباری این طرح ها اجرایی نشد.
برادران عنوان کرد: با پیگیری های صورت گرفته و موافقت مالکان قنات و با همکاری امور آب ناحیه سبزوار، برنامه ریزی شد تا لایروبی برای بهره برداری و حل مشکلات این قنات صورت گیرد.
فرماندار سبزوار گفت: همچنین مجوز اختصاص اعتبار برای ساخت کتابخانه مرکزی سبزوار از محل اعتبارات ماده 215 در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اخذ شده است.
برادران افزود:‌ مجوز افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار از پنج فقره به هفت پرواز در هفته به مقصد تهران رگفته شده و موضوع اختصاص اعتبارات برای افزایش طول باند این فرودگاه نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به تخصیص 100 درصدی اعتبارات طرح راه آهن سبزوار افزود: با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه 230 میلیارد ریال اعتبار طرح راه آهن سبزوار به صورت کامل اختصاص یافته که روند اجرای طرح را شتاب خواهد بخشید.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: جواد پورسخاوت **‌ انتشار دهنده:‌ علی اصغر ایزدی
8144/7500/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.