به گزارش ایرنا، محمود خسروی وفا روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در مشهد افزود: معلولین توانایی های بسیار دارند که ورزش بیشترین نمود را برای نمایش این توانمندی ها دارد.
وی اظهار کرد: رشد و توسعه ورزش جانبازان و معلولین و افتخار آفرینی در بازی های بین المللی و پارا المپیک از برکات انقلاب اسلامی است.
وی گفت: ورزشکاران معلول ایران به سفیران فرهنگی تبدیل شده اند که به آن افتخار می کنیم.
خسروی وفا افزود: فدراسیون جانبازان و معلولین ایران هم اکنون در عرصه بین المللی دارای رتبه برتر است و رئیس جهانی این فدراسیون از ایران، برزیل و چین به عنوان برترین کشورها در این حوزه نام می برد.
وی با بیان اینکه امروزه زهرا نعمتی، سیامند رحمان و ساره جوانمردی، مررزهای ناتوانی را شکسته اند، اظهار کرد: ایرانیان معنای دیگری را از اراده و تلاش به نمایش گذاشته اند.
وی گفت: مجلس و دولت حمایت های مناسب از فدراسیون ورزش‌ های جانبازان و معلولان داشته و ظرفیت های قانونی بسیار در وزارتخانه ها و نهادهای اجتماعی برای حمایت از این ورزش ایجاد شده است.
رئیس فدراسیون ورزش‌ های جانبازان و معلولان به ارزیابی پیوسته فعالیت هیات های ورزشی در استانها اشاره کرد و افزود: خراسان رضوی به دلیل فعالیت های مطلوب رتبه نخست را در بین تمام استان های کشور در حوزه ورزش‌ های جانبازان و معلولان دارد.

* ظرفیت ارزشمند خراسان رضوی در توسعه ورزش جانبازان و معلولین
خسروی وفا به برگزاری مراسم تجلیل از 145 ورزشکار مدال آور پارا المپیک طی شهریور ماه سال جاری در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: در حاشیه این مراسم نشست هیات رئیسه فدراسیون نابینایان و فدراسیون جانبازان و معلولین نیز در مشهد برگزار می شود.
خسروی وفا اظهار کرد: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ظرفیت های عرصه ورزش جانبازان و معلولین در استان طی سال جاری 2 برابر خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: این استان دارای ظرفیت های بسیار ارزشمند و ورزشکاران بسیار مستعد در حوزه ورزش جانبازان و معلولین است که در سطح ملی و بین المللی عناوین بسیار کسب کرده اند.
کوروش صبوریان افزود: میزبانی از مسابقات بین المللی در شهر مشهد یکی از فرصت های ارزشمندی است که فدراسیون جانبازان و معلولین می تواند از آن استفاده کند.
هم اکنون بیش از 800 ورزشکار در رشته های مختلف هیات ورزشی جانبازان و معلولین خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.