حمیدرضا روحبخش روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی فصلی مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاههای دولتی خراسان رضوی در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شش هزار فرصت شغلی از طریق طرحهایی همچون تاچسی، تامین زیرساختهای مسکن مهر، شهرکها و نواحی صنعتی و راه اندازی شتاب دهنده در دانشگاه فردوسی برای ورود افراد جویای کار به بازار ایجاد شده است.
وی ادامه داد: دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت شبکه استانداری خراسان رضوی با ایجاد یک کارگروه اقدام به بررسی ایده ها و طرحهای جدید برای حمایت ازسرمایه گذاری بخش خصوصی در طرحهای مبتنی بر فناوری اطلاعات کرده است.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت شبکه استانداری خراسان رضوی گفت: هم اینک هوشمندسازی خانه مسافر و هوشمندسازی خانه سلامت از دیگر موارد طرح تکاپو در رسته فناوری اطلاعات است که توسط این اداره پیگیری می شود.
وی همچنین فناوری اطلاعات را زیرساخت زیرساختها توصیف و بیان کرد: آی.تی می تواند تحولزا باشد لذا مدیران این بخش در دستگاههای دولتی باید مورد توجه قرار گرفته و دیده شوند. هدف آی.تی این است که خدمت رسانی سهل و آسان دولت به مردم به صورت الکترونیکی و در قالب اینترنت یا دفاتر پیشخوان دولت انجام شود.
روحبخش توسعه شبکه دولت و برگزاری انتخابات تمام مکانیزه در هشت شهر خراسان رضوی را از جمله اقدامات مهم دولت یازدهم در عرصه فناوری اطلاعات عنوان کرد.
رئیس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این دفاترتلاش می کنند با ارائه خدمات الکترونیکی بین مردم و مدیران دولتی ارتباط ایجاد کنند. در کنار تلاش استانداری خراسان رضوی مدیران کل نیز باید سعی کنند خدمات خود را الکترونیکی کرده و در اختیار مردم قرار دهند.
احمدعلی اخلاقی افزود: دفاتر خدمات پیشخوان با ارائه خدمات اطلاعاتی در 200 نقطه شهر به مردم پل واسط مردم و دستگاهها هستند.
وی همچنین گفت: با مقاومت برخی مدیران در پذیرش نقش آی.تی در ارائه خدمات روبرو هستیم. تغییر باور مدیران نسبت به آی.تی موجب ارائه خدمات به مردم به ساده ترین روش خواهد شد.
گردهمایی مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاههای دولتی خراسان رضوی و پیمانکاران بخش خصوصی به صورت فصلی برگزار می شود. هدف این گردهمایی آشنایی مدیران با اقدامات انجام شده در حوزه آی.تی، آی.سی.تی، انسجام بخشی بین مدیران و ارائه برخی مباحث آموزشی است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.