به گزارش ایرنا آیت الله محسن قمی روز چهارشنبه در چهارمین روز یازدهمین همایش سالانه استادان و دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور در مشهد افزود: اگر فعالیت های جمهوری اسلامی ایران نبود، داعش عراق و سوریه و بسیاری از کشورهای منطقه و اروپایی را فراگرفته بود.
وی با بیان اینکه امروز حالت دشمنان نظام جمهوری اسلامی از حالت تهاجمی به تدافعی درآمده است، اظهار کرد: امروز هم پیمانان جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا به صورت فعال از جبهه مقاومت حمایت می کنند.
وی گفت: این حضور و همراهی با جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف رئیس جمهوری به صورت مشخص دیده خواهد شد.
آیت الله قمی افزود: ما با مردم آمریکا و دیگر کشورهای جهان مشکلی نداریم بلکه مشکل اصلی ما با تفکر سلطه گری و نظام سلطه است که در آمریکا شکل گرفته است.
وی اظهار کرد: هم اکنون 20 میلیون نفر در خاورمیانه در قحطی به سر می برند و 80 هزار کودک زیر پنج سال در منطقه میانمار در معرض کشته شدن هستند و این اتفاقات در حالی رخ می دهد که افراد بسیار ثروت های هنگفتی را در دنیا در اختیار دارند.
وی به شکل گیری نظام سلطه و مقاومت در سطح بین المللی اشاره کرد و گفت: غربی ها به ویژه آمریکا تلاش کردند که اهداف خود را با روش های مختلف در خاورمیانه دنبال کنند اما در همه آنها شکست خوردند.
آیت الله قمی افزود: در سه هفته اخیر رژیم صهیونیستی ضربات بزرگ دریافت کرد که تشکیل ارتش مقاومت در عرصه بین المللی و شکست این رژیم در سوریه از جمله ضربات بزرگی بود که توسط محور مقاومت وارد شده است.
وی با بیان اینکه تاریخ، زباله دان تمدن های بسیاری است که شکل گرفته و از بین رفته اند، اظهار کرد: نهاد های بین المللی تلاش می کنند فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل کنند و در این زمینه ما باید به شکل فعال تر عمل کنیم.

* ضرورت حضور فعال ایرانیان در نهادهای بین المللی
معاون ارتباطات و امور بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه باید در عرصه فرهنگ بین المللی نیز تاثیر گذار بود، گفت: دین، تمدن، دانشگاه، نهادهای بین المللی از جمله فضاهایی هستند که می توان با حضور موثر در آنها در عرصه فرهنگ بین الملل تاثیرگذار بود.
وی افزود: تاکید انحصار بر روی زبان انگلیسی وجود ندارد اما باید دیگر زبان های دنیا را که جمعیت بسیار به خود اختصاص می دهند را نیز فرا گرفت.
وی اظهار کرد: داشتن راهبرد و خطوط قرمز در زندگی هر فرد ضروری می باشد و این موضوعی است که در آیات و روایات بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
آیت الله قمی گفت: نظارت خداوند بر اعمال انسان، تلاش و کوشش در زندگی، قناعت نسبت به آنچه خداوند عطا کرده و در نظر گرفتن مرگ انسان از جمله اموری است که همه باید به آنها توجه کنند.
وی افزود: نباید اجازه داد که تفکر مدرنیته ما را نسبت به مرگ بی تفاوت کند.
یازدهمین همایش سالانه استادان و دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور که از 25 تیر ماه در مشهد آغاز شده است امروز به کار خود پایان داد.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.