به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی، چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح ساخت این واحدهای مسکونی به خبرنگاران گفت: در نخستین مرحله از این طرح 13 واحد مسکونی ساخته می شود که جهادگران بسیجی در قالب اردوهای جهادی بسیج سازندگی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن آنرا اجرا می کنند.
وی افزود: زیربنای واحدهای ساخته شده 45، 60 و 90 متر مربع است که هزینه ساخت آن از محل اعتبارهای بلاعوض کمیته امداد امام خمینی(ره) و تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین خواهد شد.
وی همچنین گفت: کمک های بلاعوض کمیته امداد بین 60 تا 150 میلیون ریال و تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت این واحدها 180 میلیون ریال است.
گرایلی افزود: واحدهای مسکونی مزبور با همت هزار جهادگر بسیجی در مناطق محروم روستایی جلگه رخ و بخش کدکن شامل روستاهای اسفیز، دافی، رباط میاندشت و نیز حاج بیگی، حصار یزدان، سرهنگ کلغری، اسدآباد و جوادیه در مدت 2 ماه ساخته خواهند شد.
وی اظهار کرد: عرصه های بهداشتی و درمانی، کشاورزی، فرهنگی و اجتماعی از دیگر حوزه های خدماتی گروه های جهادی در تابستان امسال است.
تابستان امسال بیش از یک هزار جهاد گر بسیجی در قالب 18 گروه جهادی به مناطق محروم تربت حیدریه و رشتخوار اعزام می شوند.
همه ساله در تربت حیدریه بین 18 تا 20 گروه اعم از دانشجویی، دانش آموزی، جامعه زنان، پزشکی و محلات در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم اعزام می شوند.
شهرستان تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ و چهار شهر، هشت دهستان و حدود 150 روستا است.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
حدود 70 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.