جعفر حاجی مجتهد، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خرید تضمینی شیر مازاد از دامداران با هدف حمایت از این قشر و تنظیم بازار شیر از پارسال در استان اجرایی شده است.
وی افزود: شیر خریداری شده از دامداران به شیر خشک تبدیل می شود و علاوه بر مصرف داخلی، بخشی از آن صادر می شود که باز هم با اعطای مشوق های صادراتی و حمایت دولت در این زمینه تا کنون سه هزار تن شیر خشک از استان به کشورهای دیگر صادر شده است.
این مسئول با بیان اینکه خراسان رضوی رتبه دوم تولید شیر کشور را دارد، بیان کرد: سالانه 935 هزار تن شیر در خراسان رضوی تولید می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: هم اکنون روزانه 200 تن شیر به شیوه تضمینی از دامداران استان خریداری می شود .
استان خراسان رضوی دارای بیش از پنج هزار واحد گاوداری دارای مجوز و 100 هزار راس ظرفیت گاو مولد شامل گاوداری صنعتی، نیمه صنعتی و کوچک روستایی است و کل موجودی دام سنگین مولد و غیرمولد این استان 320 هزار راس است.
این استان در مجموع 14،6 میلیون واحد دامی دارد و سالانه یک میلیون و 200 هزار تن محصولات در حوزه دام و طیور این استان تولید می شود.
7496/5132
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.