رضا جمشیدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال تمام اعتبارات به ‌صورت نقدی تخصیص نمی‌یابد بلکه قسمتی از آن به صورت اسناد خزانه اسلامی، بدهیهای دولت در اسناد حقیقی و حقوقی ملی و اوراق تسویه خواهد بود.
وی ادامه داد: در نشستهای ستاد تسهیل کشور بیشترین سهم از بودجه نفت و گاز به خراسان رضوی اختصاص یافت. این استان بر اساس پیگیریهای انجام شده به میزان 2 درصد، بیشترین سهم اعتبارات نفت و گاز را دارد اما هنوز برنامه زمانبندی تخصیص‌ آن ابلاغ نشده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی رقم بودجه اختصاص یافته به این استان را بسیار کمتر از میزان نیاز ذکر و بیان کرد: با توجه به اینکه سالانه 30 میلیون نفر زائر به مشهد سفر می کنند رقم بودجه کمتر از نیاز خراسان رضوی است.
وی گفت: اختصاص بودجه با توجه به برخورداری شهرها صورت می گیرد. بر این اساس سهم مشهد از بودجه خراسان رضوی 21 درصد، شهرستان سرخس 11 درصد و شهرستان سبزوار 10 درصد است.
جمشیدی همچنین اظهار کرد: 58 هزار میلیارد ریال برای پروژه راه‌آهن مشهد - بجنورد - گرگان و 10 هزار و 900 میلیارد ریال برای آزاد راه حرم تا حرم اختصاص یافت. البته برای اتمام آن همکاری بخش خصوصی نیاز است.
وی افزود: همچنین 570 میلیارد ریال تسهیلات اعطایی دولت مربوط به زلزله زدگان است که در بخشهای بازسازی واحدهای مسکونی، لوازم خانگی و محل‌ واحدهای نگهداری دام با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی ادامه داد: میزان اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهوری نیز برای 28 مصوبه در قالب 69 پروژه سه هزار و 620 میلیارد ریال می باشد. برزگترین رقم آن 800 میلیارد ریال و مربوط به پروژه قطار مشهد - گلبهار است.
وی در مورد بودجه زیارت هم گفت: علاوه بر اینکه از رقم 200 میلیارد ریالی بودجه زیارت تا این لحظه یک ریال در اختیار استان قرار نگرفته، از بودجه تخصیص یافته برای رویداد مشهد 2017 نیز هیچ اعتباری دریافت نشده است.
جمشیدی افزود: همچنین برای ساخت کتابخانه مرکزی مشهد اقدامات مشترکی میان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شهرداری و نهاد کتابخانه‌ها انجام و بنا شد هر کدام مبلغ 10 میلیارد ریال برای ساخت اختصاص دهند که جز سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هیچکدام ریالی در این رابطه هزینه نکرده اند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: حسین عباسی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.