رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور روز سه شنبه در این مورد به خبرنگار ایرنا گفت: این هیات متشکل از مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی در حوزه های اقتصادی، صنعتی، فرهنگی، گردشگری، دانشگاهی، بهداشت و درمان، خدمات فنی و مهندسی امروز از طریق مسکو وارد شهر قازان مرکز جمهوری تاتارستان شد.
غلامعباس ارباب خالص افزود : این سفر به دعوت رسمی 'رستم میرخانف' رئیس جمهوری تاتارستان جمهوری فدارتیو روسیه انجام شده است.
وی سابقه همکاریهای خراسان رضوی با جمهوری مسلمان نشین تاتارستان را مربوط به سال 1395 اعلام و بیان کرد: آن زمان هیاتی از این استان به سرپرستی معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی به تاتارستان سفر کرد و در پی آن استاندار خراسان رضوی از رئیس جمهور تاتارستان برای سفر به مشهد بطور رسمی دعوت کرد.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور ادامه داد: فروردین ماه امسال نیز رستم مینیخانوف به همراه هیات بلندپایه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به خراسان رضوی سفر کرد و تفاهمنامه هایی از جمله بین دانشگاههای فردوسی مشهد و قازان امضا شد. پیشنویس برخی دیگر از تفاهمنامه ها به هیات تاتاری ارائه و مقرر شد در سفر استاندار خراسان رضوی به تاتارستان امضا شوند.
وی گفت: مقدمات امضای این اسناد نهایی شده و در سفر استاندار خراسان رضوی به قازان امضا می شوند. در این سفر موضوعاتی در چارچوب همکاریهای اقتصادی در نشست فردا بررسی می شود. مذاکراتی بین بخش خصوصی دو طرف در حوزه های مختلف مطرح و زمینه های همکاری پیگیری می شوند.
ارباب خالص افزود: برنامه سفر استاندار خراسان رضوی که روز پنجشنبه 29 تیر پایان می یابد با پیگیریهای نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق و سرکنسولگری ایران در تاتارستان در راستای سیاست وزارت امور خارجه برای توسعه همکاریها با همسایگان اجرایی شد.
وی ادامه داد: طرف تاتار علاقه زیادی به همکاری و توسعه مناسبات با خراسان رضوی بخاطر ظرفیتهای قابل توجه این استان دارد ضمن آنکه وجود بارگاه منور رضوی از جمله ظرفیتهای مورد توجه آنان است.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: از سویی وجود بارگاه رضوی مورد علاقه طرف تاتاری است و خراسان رضوی در چارچوب مناسبات و همکاری خود که امروز با بیش از 40 کشور جریان دارد با چهار جمهوری فدراسیون روسیه از سالهای گذشته ارتباط دوجانبه داشته است.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.