عقیل مختاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ در قالب تسهیلات پشتیبان، مشاغل خانگی، ایجاد کارگاه های تولیدی، صنعتی و خدماتی پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 28 میلیارد ریال تسهیلات برای رونق اشتغال به این شهرستان اختصاص یافت، اظهار کرد: اعتبارات امسال در این زمینه نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 40 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: از ابتدای امسال 18 میلیارد ریال تسهیلات به 70 طرح اشتغال زایی پرداخت شده که زمینه اشتغال حدود 200 نفر را فراهم می کند.
مختاری افزود: طرح های اشتغال زایی مزبور شامل ایجاد کارگاه تولیدی پوشاک، خرید مسافربرهای بین شهری، و تولید شیرینی خانگی بوده است.
وی اظهار کرد: امسال با پرداخت تسهیلات اشتغال زایی زمینه اشتغال حدود سه هزار نفر در این شهرستان فراهم می شود.
وی گفت: سال گذشته نیز 70 میلیارد ریال تسهیلات به 300 طرح اشتغال زایی در این شهرستان پرداخت شد که زمینه اشتغال حدود یکهزار نفر را در این شهرستان فراهم کرد.
مختاری ادامه داد: با پرداخت این تسهیلات در سال گذشته حدود 225 کارگاه جدید در سبزوار ایجاد شد که در هر یک از آنها 20 تا 25 نفر مشغول کار شدند.
حدود 900 شرکت تعاونی با 30 هزار عضو در زمینه های تولیدی، توزیعی، خدماتی، کشاورزی و صنعتی در شهرستان سبزوار ثبت شده که 700 تعاونی از این تعداد فعال است.
هم اکنون 11 هزار و 524 نفر در شرکت های تعاونی فعال این شهرستان اشتغال دارند.
8144/7500 / 6053 خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.