علی منصوریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح همیار مشاور که ویژه مقطع متوسطه است با حضور دانش آموزان علاقه مند و آموزش دیده در حوزه مشاوره با هدف کمک به همکلاسی ها و سایر دانش آموزان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه طبق توافق و سهمیه اعلام شده برای خراسان رضوی باید 1700 همیار مشاور در این استان داشته باشیم، اظهار کرد: استقبال دانش آموزان و فعالیت خودجوش آنان در این زمینه موجب شده است شاهد فعالیت هشت هزار همیار مشاور در مدارس متوسطه استان باشیم.
وی با بیان اینکه همیاران مشاور دخالتی در امر مشاوره و درمان اختلالات روانی ندارند، گفت: این دانش آموزان با همدلی و همیاری دانش آموزان آنان را به سوی استفاده از خدمات مشاور و مشاوره هدایت می کنند.
منصوریان افزود: این دانش آموزان می توانند والدین را نیز به سوی مشاوران هدایت کنند تا با ورود مشاوران با تجربه و دارای مدرک تحصیلی مرتبط در این زمینه شاهد حل و رفع مشکل دانش آموزان و والدینشان در زمینه های فردی و خانوادگی باشیم.
وی اظهار کرد: حضور دانش آموزان همیار مشاور و برقراری نخستین ارتباط با دانش آموزان نیازمند خدمات مشاوره می تواند در جلب اعتماد آنان و سوق پیدا کردن به سوی استفاده از خدمات مشاوره تاثیر بسزایی داشته باشد.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.