دکتر سید علی صدرالسادات روز سه شنبه در سومین همایش روسای توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در مشهد افزود: دولت تدبیر و امید زمینه حضور گسترده تر بخش خصوصی در حوزه های بهداشت و درمان را مهیا کرده است.
وی اظهار کرد: با اجرای پروژه های مشارکتی بخش خصوصی و دولتی در بخش سلامت یکصد هزار نفر نیروی غیر دولتی جذب شده است.
وی گفت: انعقاد قرارداد برای تجهیز، بهره برداری و مدیریت 89 مرکز تصویربرداری شامل 53 دستگاه سی.تی اسکن، 20 دستگاه ام.آر.آی، 16 مرکز آنژیوگرافی و 2 مرکز جامع سرطان با همکاری مپنا و به روش BOO، واگذاری 6 قطب دیالیز با سه هزار تخت و واگذاری 6 قطب سرطان از دیگر مواردی است که با مشارکت بخش خصوصی انجام شده است.
صدرالسادات افزود: 2 هزار تخت دیالیز و هشت قطب سرطان نیز در حال واگذاری است که با استفاده از سرمایه، نیرو و امکانات بخش خصوصی انجام می شود.
وی اظهار کرد: متهم کردن دولت یازدهم به گسترش بدنه دولت نادرست است و دستاوردهای این دولت با اصلاح روش ها و ارتقای خدمات انجام شده است.
وی با بیان اینکه هیات امنایی کردن بیمارستانها از دیگر برنامه های دولت است گفت: امسال 10 درصد بیمارستان های دولتی جزو این طرح می باشند.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت نیز افزود: قبل از اجرای این طرح چالش های مختلف از قبیل زیاد بودن سهم مردم در تامین هزینه های مراقبت های بهداشتی، ضعف پوشش بیمه ای از نظر جمعیت، خدمت و قیمت، ناقص بودن بسته های خدمات و زیاد بودن هزینه های آن، کمبود نیروی انسانی بویژه در مناطق محروم و کمبود دوره ای دارو و تجهیزات پزشکی وجود دشت.
وی اظهار کرد: کاهش سهم مردم از هزینه های بستری در بیمارستان های دانشگاهی از 37 درصد به سه درصد برای روستاییان و 6 درصد برای شهرستانها و کاهش ارجاع مردم به خرید تجهیزات دارو خارج از بیمارستان به کمتر از سه درصد از جمله دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در بخش درمان است.
وی، کاهش 42 درصدی قیمت انواع لوازم و تجهیزات پزشکی، پوشش 85 درصدی هزینه های درمان ناباروری با تعرفه دولتی، ترمیم و بازسازی 2 و نیم میلیون متر مربع فضای بستری در 570 بیمارستان را از دستاوردهای طرح تحول سلامت در بخش درمان ذکر کرد و گفت: افزایش پزشکان مشمول طرح تمام وقت از پنج درصد به 100 درصد، راه اندازی 31 پایگاه اورژانس هوایی و رایگان شدن پیوند اعضا از دیگر دستاوردهای این طرح می باشد.
صدرالسادات افزود: تعمیر و تجهیز پنج هزار و 835 خانه بهداشت، خرید خدمت از 900 مرکز بهداشتی و درمانی غیر دولتی و اشتغال 16 هزار و 798 نفر پزشک، ماما، دندانپزشک و کارشناس بهداشت، احداث هزار و 990 باب خانه بهداشت و 336 مرکز بهداشتی درمانی روستایی نیز از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت است.
وی حضور خیران سلامت در بخش بهداشت و درمان را از دیگر مواردی دانست که در موفقیت و پیشبرد نظام سلامت موثر بوده است.
وی اظهار کرد: جذب و ساماندهی 6 هزار میلیارد ریال در زمینه احداث بیمارستان 560 تختخوابی بیماران سرطانی، احداث 154 مرکز بهداشتی درمانی در 30 دانشگاه علوم پزشکی از نمونه هایی است که با مشارکت خیران انجام شده است.
سومین همایش روسای توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور تا فردا در مشهد ادامه دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.