به گزارش ایرنا آیت الله محسن اراکی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: از این رو است که دشمن مدام به رهبری، روحانیت و باورهای اسلامی می تازد.
وی اظهار کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک جریان ایمانی همواره از سوی دشمنان مورد تهاجم بوده است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی زخم عمیقی بر پیکر استکبار زد و ایران از چنگال استکبار بیرون آمد و نتیجه استقامت ایران در هشت سال دفاع مقدس، فروپاشی جبهه استکبار در منطقه و عقب راندن آن تا مرز صهیونیست ها و عربستان بود.
وی گفت: با صدور انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر، امروز صدها نیروی حزب اللهی در سوریه و عراق علیه کفر می جنگند و عربستان از این جریان احساس خطر کرده است.
وی بیان کرد: پراکندگی و شکستن انسجام جامعه اسلامی با استفاده از ابزاری چون ایجاد جریان های افراطی مذهبی، سست کردن اعتقادات و باورها و جعل مذاهب ساختگی از دیگر کارکردهای دشمن در جنگ نرم با این نظام است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در این جنگ نرم بعضا گروهی تحت هر عنوان یا شکلی در مباحثات سیاسی برای جلب توجه و حمایت از ابرقدرت ها، درصدد برپا کردن آتشی هستند که باید جلو آن گرفته شود.
آیت الله اراکی اظهار کرد: تاکید بر اصول و مبانی اعتقادی شیعه، محکم ترین دلیل برای کمرنگ کردن خطر دشمن است زیرا هر فردی که این اعتقادات را با جان و دل درک کند و فطرت پاکی داشته باشد، قطعا تسلیم حق می شود.
وی بیان کرد: امریکا جامعه دموکراتیکی ندارد و فقط دموکراسی به عنوان یک پوشش فریبکارانه بر آن مسلط است، حکومت در آمریکا در دست معدود ثروتمندانی است که برای کشور تصمیم می گیرند.
وی گفت: جامعه آمریکا براساس هوای نفس عده ای سرمایه گذار مدیریت می شود و آنچه در آن کشور می گذرد مورد خواست عموم مردم نیست .
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: حکمرانان امریکایی خرد مردم را با تبلیغات دروغین رسانه ای به بازی می گیرند و می خواهند مسیر زندگی را آنان برای مردم مشخص نمایند.
آیت الله اراکی اظهار کرد: حاکمیت انبیا، حاکمیت خردی است که دور از هواهای نفس باشد و آنچه پیامبران برای بشر به ارمغان آورده اند، داشتن آزادی خرد برای تشخیص راه درست از راه ناصواب است.
وی گفت: در نبرد حق علیه باطل، جبهه پیروز، پیروان انبیا هستند زیرا در آن جبهه مومنان حقیقی وجود دارند و اثری از مومنان ادعایی در این جبهه نیست.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.