به گزارش ایرنا، غلامرضا شعبانی بهار، جمعه در آیین رونمایی از دوچرخه های پیست ثامن الائمه (ع) مشهد افزود: یکی از وظایف ذاتی شوراهای شهر و روستا و شهرداری ها توجه به ورزش شهروندان و توسعه ورزش است و بر همین اساس باید برنامه های متنوعی در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه برنامه وزارت ورزش و جوانان توسعه ورزش همگانی در ابعاد مختلف است، خاطر نشان کرد: باید زیرساخت های مناسب برای ورزش همگانی در کشور فراهم شود تا شمار بیشتری از مردم در ورزش مشارکت داشته باشند.
معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان گفت: عملکرد اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی قابل تقدیر است و این مجموعه به دلیل میزبانی مناسب از برنامه های مختلف کشوری توانسته بار سنگینی از مدیریت ورزش در کشور را به دوش بگیرد.
شعبانی بهار یادآور شد: فراهم کردن زیرساخت های مناسبی همچون پیست ثامن می تواند زمینه مناسبی برای رشد و توسعه ورزش دوچرخه سواری باشد.
وی با بیان اینکه پیست ثامن مشهد می تواند از مسابقات مختلف ملی و بین المللی را میزبانی کند، افزود: قطعا به دلیل برنامه ریزی های ارزشمندی که در خراسان رضوی در ورزش دوچرخه سواری انجام شده و زیرساخت های مناسبی که فراهم شده ورزشکاران این رشته می توانند در آینده برای کشور افتخارآفرینی کنند.
معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان گفت: باید مدیران استانی به ورزش دوچرخه سواری، کوهنوردی و پیاده روی توجه کنند زیرا این رشته های ورزشی می توانند مشارکت بیشتری را در مردم برانگیزند.
وی یادآور شد: رمز ماندگاری چنین رشته های ورزشی و کسب نشان و قهرمانی در آن ها در گرو همگانی شدن است و باید مسئولان در این زمینه برنامه ریزی کنند.

** ترویج فرهنگ دوچرخه سواری ضروری است
دبیر و سخنگوی منتخبان شورای شهر مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: کمک خواهیم کرد که موضوع ورزش همگانی بیش از گذشته رشد کند و در این خصوص به موضوع دوچرخه سواری بیشتر توجه خواهیم کرد.
محمدرضا حیدری با بیان اینکه ترویج فرهنگ دوچرخه سواری ضروری است، گفت: همگانی شدن ورزش دوچرخه سواری می تواند بار سنگینی را از دوش ترفیک این کلانشهر بردارد.
وی تصریح کرد: باید زیرساخت های مناسبی برای توسعه ورزش همگانی در ابعاد مختلف فراهم شود و در این زمینه مدیریت شهری و منتخبان شورای پنجم شهر مشهد برنامه ریزی جدی را انجام خواهند داد.
دبیر و سخنگوی منتخبان شورای شهر مشهد تصریح کرد: ظرفیت بسیار مناسبی در پیست ثامن مشهد وجود دارد که می تواند آنرا به مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت خانواده ها تبدیل کند.
حیدری گفت: باید مشارکت بخش خصوصی در حوزه ورزش نیز گسترش یابد.
کوروش صبوریان، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان، مجید پوررضایی رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد، جمعی از مسئولان هیات دوچرخه سواری استان و امیر شهلا دیگر منتخب مردم مشهد در شورای پنجم نیز در این مراسم حضور داشتند.
پیست ثامن مشهد پس از پیست آزادی تهران دومین پیست استاندارد دو‌چرخه‌سواری در کشور است.
250 نفر به صورت سازمان یافته در خراسان رضوی در رشته دوچرخه سواری فعالیت دارند که 70 نفر آنان بانوان هستند.
خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7498/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.