علی باخرد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 84 پرونده مربوط به کالای تقلبی و هفت پرونده مربوط به عدم رعایت ضوابط بهداشتی بود.
وی اظهار کرد: وجود کالاهای تقلبی و کارگاه های زیرزمینی، تولیدکنندگان را آزار داده و امکان رقابت در بازار را از آنان می گیرد از این رو از سال گذشته، برخورد با کالاهای تقلبی و کارگاه های زیرزمینی در حوزه نظارت و بازرسی در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: کارگاه های زیرزمینی یا کوچکی که الزامات تولید اعم از استاندارد، مواد اولیه مرغوب و در مجموع حداقل های تولید را رعایت نمی کنند، با عرضه کالای ارزان و بدون کیفیت لازم در سطح بازار قدرت رقابت را از واحدهای تولیدی مجاز و معتبر می گیرند.
وی اظهار کرد: سال گذشته نیز در مجموع 456 فقره پرونده در مورد عرضه کالای تقلبی و 51 فقره پرونده مربوط به کالاهای غیربهداشتی عمدتا در حوزه مواد غذایی در خراسان رضوی تشکیل شد.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امسال با همکاری تشکلهای بخش خصوصی و نهادهای دولتی برای عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی، تلاش می شود در عرصه مقابله با کالاهای تقلبی و غیربهداشتی، اقدامات گسترده ای انجام شود.
باخرد ادامه داد: در مجموع در بهار امسال، 98 هزار مورد بازرسی در استان انجام شد که در آن هشت هزار و 108 پرونده تخلف به ارزش 106 میلیارد ریال تنظیم شد.
هم اکنون 165 هزار و 807 واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخش های تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی خراسان رضوی فعالیت می کنند.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.