علی جنتی عصر پنجشنبه در همایش تقدیر از فعالان حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در مشهد افزود: جبهه حامی دکتر روحانی طرفدار آزادی های سیاسی و بیان، اقتصاد آزاد و تعامل با جهان بود و جریان حامی رقیب نیز به دنبال محدود کردن آزادی های فرهنگی و اقتصادی، حامی اقتصاد دولتی و محدود کردن رابطه کشور با دنیا بود.
وی با بیان اینکه علت پیروزی ما در انتخابات این بود که همه در کنار هم ایستادیم اظهار کرد: اینک جریانهای سیاسی حامی دولت دوازدهم نباید به دنبال سهم خواهی باشند در غیر این صورت در انتخابات آینده مجلس و ریاست جمهوری بازنده خواهیم شد.
وی با اشاره به تلاش مخالفان دولت برای مسدود کردن شبکه های اجتماعی و اظهار نظر برخی در استانها نسبت به موسیقی گفت: برخی می گویند اگر کسی موسیقی می خواهد از شهر بیرون برود اما برخی دیگر می گویند بگذارید مردم خودشان فکر کنند و دکتر حسن روحانی نماد این تفکر است که با اقبال مردم مواجه شد.
جنتی در ارتباط با سند 2030 نیز افزود: ترجمه این سند موجود است و تنها یک نکته مربوط به برابری جنسیتی وجود دارد که ما با تحفظ به صورت رسمی نظر خود را در این زمینه اعلام کردیم اما ببینید چه بلوایی از این مساله درست کردند، گفتند اگر روحانی سرکار بیاید می خواهد همجنس بازی را در کشور توسعه دهد لذا باید گفت در این دوره از انتخابات، اخلاق قربانی سیاست شد.
وی اظهار کرد: روحانی امروز رئیس جمهور همه ملت ایران است و کسانی که رای نیاوردند هم باید به رای اکثریت تن دهند و هدف اصلی همه باید توسعه کشور و منافع ملی باشد.
وی گفت: پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد در کنار دیگر پیروزی های جریان حامی دولت، فتح الفتوح بود اما با توجه به یک دست شدن نیروها باید مراقب بود اختلاف ایجاد نشود.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در دولت آقای احمدی نژاد 890 هزار نفر معادل حدود یک سوم نیروهای دولت، استخدام جدید صورت گرفت که بسیاری فاقد شایستگی بود و برخی فقط در ستادهای انتخاباتی وی فعالیت یا حضور داشتند.
وی اظهار کرد: نهاد ریاست جمهوری در پایان کار دولت آقای خاتمی 700 نیرو داشت اما این تعداد در پایان دولت احمدی نژاد به سه هزار و 700 نفر رسید.
وی گفت: در این شرایط بود که دولت یازدهم بکارگیری نیروی جدید را ممنوع کرد اما انتظار از دکتر روحانی این است که در دولت جدید کار متفاوت باشد.
جنتی اولویت اصلی دولت دوازدهم را اشتغال، رونق اقتصادی و مقابله با نابسامانی های اجتماعی حاصل از این مشکلات عنوان کرد.

* تلاش و موفقیت های دولت یازدهم موجب رغبت مردم به دکتر روحانی شد
دبیرحزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: با تلاشهای دولت یازدهم به ویژه در بخش سیاست خارجی و اقتصاد موفقیتهایی به دست آمد که به حاکمیت آرامش در جامعه انجامید و موجب رغبت مردم به دکتر روحانی شد.
امیرحسین تقی پور افزود: حزب اعتدال و توسعه به همراه نخبگان به دعوت از مردم پرداخت و با همه ظرفیت برای انتخاب دکتر روحانی تلاش کرد.
وی خواستار بهره گیری از کسانی در دولت جدید شد که در دولت گذشته و رقابتهای انتخاباتی 'پاشنه خود را ور کشیدند'.
دبیر مجمع روحانیون مبارز خراسان رضوی نیز گفت: تا حاکمیت و مدیریت جامعه اصلاح نشود نمی توان انتظار داشت جامعه از چالشها نجات پیدا کند لذا کار سیاسی زیربنای اصلاح جامعه است.
حجت الاسلام علی عجم افزود: برخی از افراد جامعه مذهبی، کار سیاسی را با آبرو و دینداری خیلی سازگار نمی دانند، اما امر به معروف واقعی نظارت بر جریان مدیریت کشور است و این مهم با مشارکت فعالان سیاسی صورت گرفت.
منتخب نخست انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: در انتخابات گذشته مردم نشان دادند در کشور یک رنسانس فرهنگی رخ داده و جامعه از یک فضای تاریک به فضایی روشن وارد شده است.
امیر شهلا افزود: در انتخابات ریاست جمهوری رقیبان از همه ظرفیت های تبلیغاتی خود استفاده کردند و شعار یارانه 250 هزار تومانی، کارانه 150 هزار تومان و تولید پنج میلیون شغل در سال را سر دادند تا جایی که ما تا حدی نسبت به نتیجه انتخابات دچار تردید شدیم اما نتیجه انتخابات نشان داد خواست مردم وعده و شعار نان نبود.
وی با اشاره به مشکلات اساسی ابتدای کار دولت یازدهم و لزوم بکارگیری پیشکسوتان در آن دولت اظهار کرد: اکنون که وضعیت کشور از حالت آژیر و اضطرار به حالت عادی درآمده از دولت دوازدهم انتظار داریم با کادر سازی و جانشین سازی اقدام به جذب جوانان در بدنه دولت کند.
وی گفت: اگر روند جانشین سازی در این دولت انجام نشود در سال 1400 نه تنها پیشکسوتی برای فعالیت در حوزه دولت باقی نمی ماند بلکه عقبه ای نیز برای شرکت در انتخابات نخواهد ماند و دولت با بحران کادر مواجه خواهد شد، لذا باید در دولت دوازدهم به جوانان و فعالان انتخاباتی در کشور از سر صدق و مهربانی نگریسته شود.
در این مراسم از چهره های شاخص و فعال حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی در عرصه انتخابات قدردانی شد.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.