عباس جلیلیان چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای گفت: این در حالی است که خراسان رضوی مهد مرشدان و پهلوانان بنام است و شهرستانهای مشهد و سبزوار بیشترین مرشدها را به کشور معرفی کرده اند.
وی افزود: هم اینک این رشته در خراسان رضوی 17 هیات فعال ورزشی دارد که 90 زورخانه فعال را مدیریت می کنند، که از این تعداد 16 زورخانه در شهر مشهد فعالیت دارند.
دبیر هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای خراسان رضوی کسب رتبه نخست میانداری و کباده کشی توسط گلستانی زاده، ورزشکار سبزواری در مسابقات کشورهای اسلامی در باکو را افتخاری برای استان برشمرد.
جلیلیان با بیان اینکه طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، 44 نهاد باید از بحث ورزش پهلوانی و زورخانه ای حمایت کنند، گفت: علی رغم کمبود اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان حمایت همه جانبه ای را از این هیات دارد.
وی گفت: جای خوشحالی است که شهرستان بردسکن به عنوان اولین هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور، مردادماه امسال برای هشتمین سال متوالی، همایش ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور را میزبانی و برگزار می کند.
وی به برخی از طرح های نیمه تمام ورزشی استان در این رشته اشاره کرد و گفت: در 20 روز آینده بزرگترین گود ورزشی در شهرستان بینالود توسط شهرداری شاندیز به بهره برداری می رسد.
دبیر هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای خراسان رضوی از فعال بودن کمیته استعدادیابی این هیات خبر داد و گفت: پاییز امسال یک دوره کلاس مربیگری این رشته در استان برگزار می شود که همه ورزشکاران شهرستانی می توانند با هماهنگی و دریافت معرفی نامه در آن شرکت کنند.
وی گفت: اگرچه تمامی زورخانه ها دارای تجهیزات و وسایل لازم هستند اما با توجه به نگاه علم پزشکی و ضرورت جلوگیری از آسیب دیدن ورزشکاران، به دنبال سبک کردن وزن های میل و کباده در زورخانه ها هستیم.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.