غلامرضا فیاضی روز چهارشنبه در حاشیه دومین کارگاه آموزشی مدرسان آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان رضوی تنها استان در کشور است که این آموزشها را به اتباع خارجی ارائه می دهد. این آموزشها در گذرگاه مرزی دوغارون شهرستان تایباد به افرادی که قصد خروج از ایران به افغانستان را دارند ارائه می شود.
وی ادامه داد: با توجه به سابقه جنگ در افغانستان و وجود خطرات مین، این آموزشها به اتباع افغان ارائه می شود تا این افراد در بازگشت به کشور خود بتوانند از هرگونه مشکل و آسیب در این زمینه برای خود و دیگر هموطنانشان جلوگیری کنند.
نماینده پروژه پیش آگاهی از خطرات مین در خراسان رضوی گفت: ارائه این آموزشها از سال 1382 آغاز شده است. ارائه آموزشهای پیشگیری از خطرات مین از سوی صلیب سرخ جهانی به کشورهای مختلف از جمله ایران داده می شود و در این راستا تربیت مدرسان ایرانی هم اکنون در دومین مرحله آن در حال انجام است.
آغاز دومین کارگاه آموزشی مدرسان آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مشهد ویژه کارشناسان 6 استان درگیر با مین شامل استانهای ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان، کرمانشاه و خراسان رضوی به مدت سه روز ادامه دارد.
پیش از این رئیس کمیته مبارزه با حوادث افغانستان گفته بود مینها در این کشور هر ماه بطور متوسط 142 قربانی می گیرد.
تاکنون دو هزار و 90 کیلومترمربع از زمینهای افغانستان از وجود مین پاکسازی شده و 727 هزار کیلومترمربع دیگر هنوز آلوده به مینهای جاسازی شده است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.