به گزارش ایرنا، فرشته سلجوقی روز سه شنبه در همایش استانی 'نقش نهادها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب' در سبزوار افزود: فعالیت بانوان در سمن ها نقش موثر در افزایش آگاهی و سرمایه اجتماعی دارد.
وی با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب مجوز ورود به فعالیت های اجتماعی بانوان است، اظهار کرد: حفظ حجاب سبب پیوند خانواده و استحکام جامعه می شود.
وی گفت: در برنامه ششم توسعه به تحقق عدالت جنسیتی توجه شده و قوانین دارای تبعیض، تعدیل می شود.
سلجوقی افزود: 60 درصد کاربران رسانه ها و فضای مجازی زنان هستند که با استفاده از این ظرفیت می توان فرهنگ اصلاح الگوی مصرف را در خانواده ها نهادینه کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این همایش با گرامیداشت روز عفاف و حجاب گفت: همایش استانی عفاف و حجاب در راستای ترویج و تحکیم ارزشهای دینی به ویژه بین جامعه دانش آموزی برگزار می شود.
علی منصوریان افزود: 320 مقاله با موضوع عفاف و حجاب از سوی همکاران فرهنگی به دبیرخانه این همایش استانی در سبزوار ارسال شده که 80 مقاله برای ارائه در همایش برگزیده شد.
وی اظهار کرد: در بخش عکس نیز 50 عکس با موضوع عفاف و حجاب از سوی دانش آموزان سراسر استان به این همایش ارسال شد.
در حاشیه این همایش، نمایشگاه عفاف و حجاب با رویکرد ارتقای فرهنگ حجاب بین بانوان و حمایت از کالا و تولیدات داخلی برپا شد.
21 تیر به مناسبت سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب، حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مرده توسط عوامل رضاخان، روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.
8145/7500 / 6053 خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.