به گزارش ایرنا، فرشته سلجوقی روز سه شنبه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سبزوار افزود: دولت تدبیر و امید با تدوین سیاست های مختلف در زمینه اشتغال بانوان نشان داد که توجه ویژه به این بخش دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به ضرورت اشتغال بانوان، سقفی برای اختصاص تسهیلات در این بخش تعیین نشده و طرح های اشتغالزایی زنان کارآفرین از طریق دفاتر امور بانوان مستقر در فرمانداری هر شهرستان برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می شوند.
وی گفت: اشتغال بانوان تنها منحصر به برگزاری بازارچه های خیریه و فصلی نیست و بانوان می توانند در حوزه های مختلف کارآفرینی و اشتغال حضور موثر داشته باشند.
سلجوقی با بیان اینکه بیش از نیمی از جامعه ایران را بانوان تشکیل می دهند و حدود 70 درصد از کالاهای قاچاق موجود در بازار توسط همین قشر مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: انواع لوازم آرایشی و لوازم خانگی از جمله مهمترین کالاهای قاچاق موجود در بازار هستند که توسط بانوان مورد استفاده قرار می گیرد و عوارض بسیار نیز برای آنها دارد.
وی با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به موضوع قاچاق کالا دارد، اظهار کرد: اطلاع رسانی صحیح در زمینه مصرف کالاهای بدون نشان های معتبر و استاندارد در کاهش استفاده این کالاها توسط بانوان موثر است.
وی گفت: دولت در راستای جلوگیری از مصرف مواد مخدر توسط بانوان، درمان بانوان معتاد و توانمند سازی آنها توسعه مراکز دی.آی.سی و سی.دی.یو را در دستور کار قرار داد که تاثیر بسیار در حوزه کاهش آسیب های حوزه بانوان دارد.
سلجوقی اعزام دختران برای تحصیلات دانشگاهی به مناطق مختلف کشور را از دیگر آسیب های حوزه زنان دانست و افزود: یکی از راهکارهای مهم در این زمینه ایجاد و توسعه رشته های دانشگاهی در دانشگاه های مختلف هر منطقه است تا امکان تحصیل دختران در شهرهای نزدیک و بومی فراهم شود.
وی اظهار کرد: در سال های اخیر اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7500 / 6053 خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.