مسعود مهدی زاده مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه ماه اول امسال 30 قرارداد واگذاری زمین به واحدهای تولیدی در رسته های صنایع سلولزی، غذایی، کانی های فلزی و غیرفلزی در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان با سرمایه گذاران بخش خصوصی منعقد شده در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال قبل 16 قرارداد بوده است.
وی اظهار کرد: در این مدت حدود 6 هکتار از اراضی شهرکها و نواحی صنعتی استان به سرمایه گذاران بخش تولید واگذار شده که بیشترین مساحت واگذاری مربوط به ناحیه صنعتی 'بیمرغ' گناباد با مساحت بیش از 1.5 هکتار و بیشترین قرارداد مربوط به شهرک صنعتی مشهد با 16 قرارداد می باشد.
وی گفت: 45 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد 38 مورد فعال هستند.
مهدی زاده مقدم افزود: همچنین 43 درصد از صنایع فعال، 49 درصد از اشتغال صنعتی و 30 درصد از سرمایه گذاری صنعتی استان در شهرک ها و نواحی صنعتی است.
وی اظهار کرد: پنج هزار و 352 هکتار از مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی استان به عملیات صنعتی اختصاص دارد که از این مقدار تاکنون سه هزار و 567 هکتار برای ایجاد واحد های صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده است.
وی گفت: تعداد قراردادهای منعقد شده با سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی سه هزار و 778 فقره است که از این تعداد 2 هزار و 438 فقره در قالب ایجاد واحد صنعتی است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی همچنین از نصب سامانه 'جی.آی.اس' برای کسب اطلاعات دقیق در 21 شهرک صنعتی استان خبر داد.
وی افزود: سرمایه گذاران متقاضی فعالیت تولیدی در خراسان رضوی با استفاده از اطلاعات دقیق موجود در سیستم GIS می توانند تصمیم مناسب در زمینه فعالیت صنعتی خود اتخاذ کنند.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.