حمید صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش دمای هوا در سال جاری وضعیت را در مناطق تحت حفاظت محیط زیست دشوارتر کرده است.
وی با بیان اینکه تا کنون خبری از تلف شدن گونه های تحت حفاظت بر اثر گرما در سطح استان گزراش نشده است، اظهار کرد: در تمامی مناطق تحت حفاظت در شهرستان های استان، آبرسانی به آبشخورها و آبگیرهایی که دچار کم آبی هستند ، انجام می شود .
این مسئول اظهار کرد: توزیع آب در مناطق توسط تانکرهای آبرسانی انجام می شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
وی در خصوص شهرستانهایی که دچار وضعیت نگران کننده به لحاظ خشکسالی و تامین آب برای مناطق هستند نیز اظهار کرد: شهرستان های گناباد، بجستان ،خواف، زاوه ، سرخس و تا حدودی شهرستان های بردسکن ،کاشمر به شدت دچار خشکسالی و گرما هستند که نسبت به سایر شهرستانها وضعیت خاص تری در این زمینه دارند.
وی گفت: در هر منطقه که احساس شود وضعیت زیست وحوش به لحاظ آب دچار مشکل بیشتری است بلافاصله اقدامات لازم حمایتی و تامین آب انجام می شود تا از بروز هر گونه بحران جلوگیری شود.
20 درصد مساحت 117 هزار و 769 کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش حفاظت محیط زیست و وسعت زیستگاههای این استان دو میلیون و 500 هزار هکتار است.
خراسان رضوی دارای 28 اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و 13 منطقه شکار ممنوع است و 80 گونه پستاندار، 285 گونه پرنده، دو گونه دو زیست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهی در این استان زیست می کنند.
گونه های شاخص حیات وحش در خراسان رضوی شامل بز وحشی، قوچ، میش، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.
7496/6012 خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.