مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی از طرح انتقال آب دریای عمان که زمینه‌ساز توسعه و اشتغال پایدار در 3 استان‌شرقی است، خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد حسین جعفری در چهارمین نشست هماهنگی این طرح در چابهار با بیان این مطلب گفت: اجرای این طرح همراه با طرح‌های تکمیلی مانند گاز ، راه آهن و جاده‌ای می‌تواند تحولی مهم را در 3 استان سیستان و بلوچستان ، خراسان رضوی و جنوبی رقم بزند.

جعفری کمبود منابع آبی شرق کشور را عامل مهم محدود کننده توسعه در این منطقه عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح از سال 97 و در 3 فاز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افق اجرای این طرح سال 1420  و به میزان 750 میلیون متر مکعب آب است، گفت: در پایان فاز اول آن در سال 1410 ، 250 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز تامین می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی همچنین افزود: آب انتقالی این طرح برای تامین آب آشامیدنی و مصارف صنعتی این سه استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه آب مورد نیاز این استان 250 تا 300 میلیون متر مکعب است، گفت: قرار است دولت با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام شده ، آب آشامیدنی مورد نیاز منطقه را خرید تضمینی کند. 

اتابک جعفری در خصوص‌مصارف صنعتی این آب هم افزود: میزان بهره‌برداری آن در این حوزه به مشارکت بخش خصوصی در هر استان بستگی دارد.

حسین امامی مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی هم در این نشست گفت: انتقال آب از دریای عمان به 3 استان شرقی کشور از لحاظ زیست محیطی ، اجتماعی و سیاسی مناسب‌ترین طرح و تجربه خوبی برای سایر نقاط کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.