به گزارش ایرنا رضا سهیلی فرد، یکشنبه شب در نشست شورای مرکزی مرکز رشد واحدهای فناور سبزوار افزود: این شرکت در زمینه ساخت انواع دستگاه های هوشمند کنترل پرتو نورافکن ها، نورتاب ها و ساخت انواع دستگاه کنترل موتورهای سه فاز و تک فاز فعالیت می کند.
وی ادامه داد: این شرکت با ایده محوری ساخت بازوی ربات موفق به اخذ گواهینامه دانش بنیان شده است.
سهیلی فرد گفت: همچنین این شرکت در زمینه های رباتیک، اتوماسیون، برق و هوشمندسازی فعالیت دارد که زمینه اشتغال پنج نفر از دانش آموختگان رشته های برق، مکانیک و رباتیک را فراهم کرده است.
وی اظهار کرد: مرکز رشد دانشگاه حکیم به منظور حمایت از کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی تأسیس شده و هم اکنون 12 واحد فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعالیت دارند.
سهیلی فرد گفت: این مرکز زمینه پذیرش واحدها را فراهم و با دادن امکانات به صاحبان ایده و برگزاری کلاسهای آموزشی، مشاوره و بازاریابی، شرایط تجاری سازی طرح ها را هموار می سازد.
مدیرعامل شرکت آریاصنعت هوشمند اسپاد نیز گفت: این شرکت از سال 1394 با حمایت مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری فعال شده و توانست به عنوان نخستین شرکت دانش بنیان سبزوار مجوز بگیرد.
فرزاد موسوی زاده افزود: پیاده سازی سامانه هوشمند عابرپیاده در محورهای سبزوار- بجنورد، مشهد- قوچان و اجرای سرعتگیر مجازی در محور مشهد - بجنورد، از طرحهای اجرا شده این شرکت از طریق تفاهم نامه با سازمانهای حمل نقل و پایانه ها و راهداری خراسان رضوی و خراسان شمالی بوده است.
مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه حکیم سبزواری اواخر سال 1393 در سبزوار فعالیت خود را آغاز کرد.
دانشگاه حکیم سبزواری دارای 10 هزار دانشجو است که 2 هزار و 300 نفر از آنان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.