مدیر گروه قصه گویی قاصدک در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از انجام این کار افزایش توانایی در مواجهه با مشکلات و بیماریها و افزایش خلاقیت و قدرت تخیل کودکان است.
هدی دامغانی ادامه داد: افزایش مهارتهای شنیداری و توان برقراری ارتباط با دیگران از دیگر اهداف قصه گویی می باشد. قصه گویی سنت فراموش شده در دوران مدرن است و خداوند متعال نیز برخی آیات قرآن را در قالب داستان برای مردم نازل کرده است.
وی گفت: تقویت روابط والدین با فرزندان، کمک به روحیه شاد برای کودکان و تفکر مثبت نسبت به اطرافیان نیز برخی دیگر از اهداف قصه گویی برای کودکان است ضمن اینکه والدین نیز تشویق به گفتن قصه برای فرزندان خود و به دنبال آن ترویج فرهنگ مطالعه و خرید کتاب می شوند.
او افزود: در تاریخ ادبیات ایران نیز توجه به قصه و داستان جزو فعالیتهای مهم بزرگان ادبی این دیار است چنانکه رستم در شاهنامه چندین سال زحمت کشید تا داستانهایی را به صورت شعر درآورد.
دامغانی ادامه داد: در برنامه قصه گویی امروز که در نوبت صبح برای کودکان معلول موسسه فیاض بخش و بعد از ظهر در بیمارستان امام رضا(ع) اجرا شد هشت نفر از افراد دارای مدارک مختلف روانشناسی، تربیت کودک، مشاوره خانواده، گرافیک و تربیت بدنی که در کنار تحصیلات دانشگاهی مهارت قصه گویی نیز دارند برای کودکان فعالیت کردند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.