سعید اکبریان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اغلب این هزینه ها در حوزه های عمرانی، زیست محیطی و بوستان ها بوده که از اعتبارات تخصیص یافته برای شهرداری منطقه 12 مشهد هزینه شده است.
وی با اشاره به جایگاه بین المللی توس مشهد اظهار کرد: آرامگاه فردوسی در این محل سالانه هزاران علاقه مند را به سوی خود جذب می کند که از این نظر آبادانی منطقه توس وظیفه تمام مسئولان بوده و تنها معطوف به شهرداری نیست.
وی گفت: در حدود 25 سال گذشته یک هزار و 700 هکتار زمین خواری در این منطقه صورت گرفته که معادن حریم توس از مهمترین مکان های مورد تخلف در این زمینه هستند.
اکبریان با اشاره به تشکیل کمیته نجات توس در سال گذشته افزود: در این کمیته با همکاری میراث فرهنگی استان به مشکلات محله توس مشهد رسیدگی می شود تا با توجه به سند راهبردی این منطقه مسیر رشد و توسعه آن فراهم شود.
وی ایجاد الگوی گردشگری مذهبی را برای محله توس حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: در این زمینه برنامه هایی تدوین شده که با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه منطقه توس اجرای آنها سرعت بیشتری گرفته است.
وی گفت: خدمات ارائه شده در این منطقه شامل کاشت 13 هزار اصله درخت، کاشت 366 هزار بوته گل و گیاه و آسفالت 158 هزار متر مربع معبر بوده است.
محله توس در 28 کیلومتری مشهد قرار دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7495 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.