محمد تقی فخریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در فصل تابستان برای دانش آموزان مدارس امام رضا (ع) در گروه های مختلف براساس نیازهای آنان برنامه هایی در نظر گرفته می شود و رویکرد آستان قدس رضوی برای پر کردن اوقات فراغت آنان نیز فراهم کردن فرصت خدمت به گروه های همسال در مناطق کم برخوردار است.
وی اظهار کرد: به همین منظور سه مدرسه در مناطق کم برخوردار مشهد شامل خواجه ربیع و قلعه ساختمان به عنوان پایگاه های مهارت آموزی ویژه دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در این مدارس، مدرس، مربی و مدیر که اغلب از کادر آموزشی مدارس امام رضا (ع) هستند به عنوان خادمیاران تعلیم و تربیت، تدریس در کلاس های مختلف آموزشی را بر عهده دارند و دانش آموزان خادم یار نیز در برنامه های تفریحی، اردویی، مطالعه یا دیگر بخش های آموزشی و تربیتی خدماتی را به دانش آموزان هم سن و سال خود ارائه می دهند.
فخریان افزود: طی این دوره در مدارس یاد شده، برنامه‌ های متنوع آموزشی، پرورشی و مهارت ‌افزایی برای دانش ‌آموزان کلاس چهارم ابتدایی تا پایان متوسطه دوم از 17 تیر ماه تا 15 شهریور ماه به صورت رایگان ارائه می شود.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان دوره بیش از چهار هزار دانش آموز از این خدمات بهره مند گردند.
مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: امسال فعالیت مشترک با اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در قالب فرهنگ سازی گفتمان رضوی و سبک زندگی رضوی طراحی شده که در این راستا کلاس های آموزشی در هشت مدرسه مشهد برگزار می شود.
وی افزود: ظرفیت پذیرش هر مدرسه 300 تا 400 دانش آموز می باشد که با پرداخت مبلغی که از سوی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نظر گرفته شده، از برنامه های آموزشی این دوره در طول تابستان بهره مند می شوند.
مدارس امام رضا (ع) زیر مجموعه آستان قدس رضوی می باشند و در سال تحصیلی گذشته 6 هزار و 628 نفر در آنها تحصیل می کردند.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.