سیدمجتبی احمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: 110 پزشک به مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر معرفی شده‌اند که از این تعداد 58 نفر تایید و تاکنون 32 پزشک توسط کاروانها بکار گرفته شده اند.
وی به افزایش سهیمه حج تمتع اشاره و بیان کرد: استانهای تهران و خراسان رضوی بیشترین تعداد زائران را در حج تمتع امسال دارند و امید است با تلاش بیشتر آیین حج مراسمی با کیفیت در مراتب معنوی سفر و صحت کامل برای زائران و کارگزارانی باشد که وظیفه خدمت را برعهده دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: برای ارتقا سطح دانش و آگاهی پزشکان اعزامی به حج امسال در مرکز پزشکی حج زیارت استان دوره آموزشی اورژانس و بیماریهای حج توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شده است.
وی گفت: در سالهای گذشته فاصله زمان آموزش با اعزام بسیار زیاد بود لذا امسال تمهیداتی اندیشیده شد که این فاصله به حداقل برسد تا از کمرنگ شدن آموزشها جلوگیری شود و آموزش‌ای لازم در قالب 10 جلسه ارائه شوند.
احمدی افزود: امسال هشت هزار و 800 زائر از خراسان رضوی در قالب 64 کاروان به حج مشرف می‌شوند که 34 کاروان آن از مشهد و 30 کاروان از دیگر شهرستانهای استان است.
وی ادامه داد: 32 پزشک اعزامی از خراسان رضوی در این کاروانها مستقر هستند تا در صورت نیاز امدادرسانی لازم و به‌ موقع را داشته باشند و در این سفر نورانی و روحانی در هر دو کاروان یک پزشک مستقر است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی همچنین به گرمای هوا در دو شهر مکه و مدینه در موسم حج اشاره و بیان کرد: امسال با توجه به گرمای شدید هوا و پراکندگی مراکز اقامتی زائران ایرانیان در مکه و مدینه باید تلاش و اهتمام بیشتری برای رسیدگی به امور زائران باشد.
وی تاکید کرد: از زائران بیت‌الله‌الحرام می‌خواهیم به توصیه‌های پزشکی توجه کنند تا از تهدیدات و آسیبها ‌دور باشند و پزشکان نیز دقت لازم را برای تایید سلامتی کامل زائران داشته باشند و اطلاعات پزشکی زائران را به‌ درستی در سامانه ثبت کنند.
احمدی گفت: سلامتی کامل و توان جسمی زائران باید توسط پزشک کاروان تایید شود تا در زمان انجام اعمال مناسک حج با مشکلی در این زمینه مواجه نباشیم و در این رابطه برنامه‌ریزی بهداشتی و درمانی لازم جهت انجام هرچه بهتر مناسک حج شده است.
وی افزود: پزشکان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در حج تمع امسال از پنجم مرداد تا اواخر شهریور ماه و حداکثر به مدت 50 روز در دو شهر مکه و مدینه مستقر خواهند بود.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.