سعید باستانی، جمعه در جمع مردم این شهرستان اظهار کرد: وابستگی صرف مه ولات به محصول پسته و مخاطرات ناشی از خشکسالی و گسترش بیابانها در این منطقه، می تواند در مسیر توسعه این شهرستان اختلال ایجاد کند.
وی بهترین راه برون رفت از این معضل و وضعیت مخاطره آمیز را گسترش صنایع و کارخانجات مخصوصا صنایع فرآوری و تبدیلی کشاورزی عنوان کرد و افزود: از سویی با عنایت به عبور سالانه افزون بر هفت میلیون زائر حضرت امام رضا (ع) از این شهرستان، توجه ویژه به بحث گردشگری و استفاده از این موقعیت ممتاز می تواند رونق بخش اقتصاد این منطقه باشد.
باستانی ابراز امیدواری کرد که با حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی در شهرستان مه ولات و رفتن به سوی گسترش صنایع تبدیلی و گردشگری، علاوه بر رفع مشکلات کنونی، معضل بیکاری در این شهرستان ریشه کن شود.
وی گفت: وضعیت شهرستان مه ولات، با توجه به آمارها و شاخص های عمرانی مطلوب تر از دیگر شهرستان های حوزه انتخابیه است و بنا بر این مصمم هستیم در تصمیمات و برنامه‌ ریزی های منطقه ای با توجه به استعدادها، امکانات و کاستی های موجود اقدام شود.

** جذب 12 هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه انتخابیه باستانی
نماینده شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات با ارائه گزارشی از نخستین سال نمایندگی خود در مجلس گفت: در 13 ماه گذشته تلاش کردیم 12 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و یا تکمیل طرح های زیربنایی در سه شهرستان مصوب و جذب شود.
باستانی، با بیان اینکه عمده این اعتبارات را مربوط به بخش های تولیدی، نیرو، حمل و نقل جاده ای و ریلی و بهداشت و درمان دانست و گفت: بیشترین اعتبار مزبور تصویب هشت هزار میلیارد ریال برای نیروگاه راشد تربت حیدریه و هزار و 200 میلیارد ریال برای اتصال ریلی ایستگاه راه‌آهن سالار رشتخوار به ایستگاه شادمهر در مه ولات بوده است.
وی افزود: 500 میلیارد ریال برای برای دوبانده کردن 17 کیلومتر از جاده مهنه در مه ولات به شهرستان گناباد و اختصاص صدها میلیارد ریال برای ساخت مراکز بهداشت و درمان در شهرها و روستاها از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.
وی با اشاره به تعویض اخیر کفپوش سالن مجموعه ورزشی پوریای مه ولات پس از حدود 15 سال، از تصویب 4.5 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل گود باستانی شهر فیض آباد خبر داد که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.