علینقی یزدان پناه روز جمعه در آئین آغازهیجدهمین اردوی فرهنگی - تربیتی دانش آموزان پسر برگزیده عشایر کشور درمشهد افزود: شمار دانش آموزان عشایر کشور در سال آغاز به کار دولت یازدهم 166 هزار و 500 نفر بود که هم اکنون به 181 هزار و 442 دانش آموز رسیده است.
وی بیان کرد: همچنین در این مدت شمار مدارس عشایری نیز در کشور رشد 7.2 درصدی داشته است به طوری که این مدارس از پنج هزار و 718 واحد به 6 هزار و 132 مدرسه افزایش یافته است.
وی با یادآوری رویکرد مثبت دولت به حوزه عشایری و نیز خدمت به محرومان گفت: در دوره ای تنها 30 درصد دانش آموزان عشایر در کشور زیر پوشش سنجش سلامت قرار می گرفتند اما با همت دولت یازدهم هم اکنون اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در سراسر استان های عشایری کشور به صورت رایگان اجرا می شود.
یزدان پناه با بیان اینکه دوزبانه بودن یکی از مشکلات مدارس مانطق عشایری است، اظهار کرد: برگزاری دوره پیش دبستانی که روزگاری آرزویی در مناطق عشایری بود و دانش آموزان این مناطق از آن محروم بودند هم اکنو به صورت رایگان برگزار می شود.
مدیر کل امور دانش آموزان عشایر وزارت آموزش و پرورش بدون اشاره به آمار وارقام بیشتر بیان کرد: اعتبارات آموزشی در حوزه عشایر در سال جاری از سالهای گذشته رشد بالاتر و بی سابقه ای داشته است که این مهم با عنایت دولت ، وزیر آموزش و پرورش و نیز معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش محقق و میسر شده است.
وی تاکید کرد: به جرات می توان گفت که در هیچ زمینه ای محدودیتی برای کمک به دانش آموزان عشایر نداریم.
این مقام مسئول اظهار کرد: امروز دربرگزاری این دوره اردویی، شاهد حضور کلکسیونی از ایلات و عشایر کشور هستیم که در کنار هم جمع شده اند تا سرود وحدت ملی، ایران و اسلام را در کنار یکدیگر سر دهند.
هیجدهمین اردوی فرهنگی - تربیتی دانش آموزان پسر برگزیده عشایر کشور روز 16 تیر ماه با حضور 700 دانش آموز عشایر از 22 استان کشور در مشهد آغاز شد و برای مدت چهار روز ادامه دارد .
7496/6012 خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.