علیرضا رشیدیان پنجشنبه شب در مراسم جشن روز ملی صنعت و معدن در محل نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: همچنین در بهار امسال برای نخستین بار میزان اشتغال افراد در استان به دو میلیون و 55 هزار نفر رسید.
وی بیان کرد: سهم خراسان رضوی از اشتغال ایجاد شده در کشور در سال 95 برابر با 16 درصد معادل 100 هزار فرصت شغلی جدید بود که بناست در سال جاری 160 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.
وی افزود: هم اینک 343 هزار و 23 نفر در استان خراسان رضوی بیکار هستند که 48 درصد از این میزان را جوانان تشکیل می دهند لذا مسئولیت ما برای ایجاد شغل ویژه جوانان بسیار حایز اهمیت است.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه این استان در تولید، صادرات و جهت گیری سرمایه گذاری رشد داشته است، افزود: در سال گذشته 10 هزار و 500 میلیارد تومان در صنعت، پنج هزار و 800 میلیارد تومان در حوزه گردشگری و 997 میلیارد تومان در حوزه کشاورزی سرمایه گذاری شده است.
رشیدیان افزود: امسال 133 میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای شاخص های اقتصادی استان در نظر گرفته شده است که 50 درصد از آن در قالب کمکهای فنی و اعتباری با محوریت تولید و اشتغال تخصیص خواهد یافت.
وی با اشاره به اختصاص 67 میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات به بخش تولید خراسان رضوی گفت: امسال به این استان اجازه داده شده است که 20 درصد از بودجه عمرانی معادل 50 میلیارد تومان را در قالب کمکهای فنی و اعتباری به بخش تولید اختصاص دهد.
استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین 1.5 میلیارد دلار در سال جاری از صندوق توسعه ملی برای مناطق محروم و اشتغال در نظر گرفته شده است که بخشی از آن در استان خراسان رضوی هزینه خواهد شد.
وی در خصوص ارتقاء سطح تسهیلات طرح رونق تولید به 20 هزار میلیارد تومان در کل کشور در سال 96 گفت: تولیدکنندگان می توانند با ثبت نام در سایت بهین یاب از این تسهیلات بهره مند شوند.
استاندار خراسان رضوی با یادآوری ثبت نام 12 هزار و 793 نفر از استان در سامانه مهارت آموزی الکترونیکی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: تحصیلات حدود 10 هزار نفر از این تعداد بالاتر از دیپلم بود و کارگران 153 واحد تولیدی نیز در آن ثبت نام کرده بودند.
رشیدیان اظهار کرد: انتظار می رود تولیدکنندگان نسبت به ارتقای سطح مهارتی کارگران خود اهتمام بیشتری داشته باشند.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر همگرایی بخش های مختلف اقتصادی استان برای رونق تولید گفت: به طور قطع سیاست پنجره شکسته به ضرر تولید ملی است و باید یک پنجره واحد برای گسترش رونق تولید و فعال کردن همه بخش ها ایجاد شود.
وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی هم اینک دغدغه رهبر معظم انقلاب و دولت است که مهمترین رکن تحقق آن توانمندسازی بخش خصوصی و خروج آن از رکود است.
وی اظهار کرد: به منظور خروج از رکود بخش خصوصی، طرح های مختلفی در دو سال گذشته در استان اجرا شد به طوری که تنها در سال گذشته 388 پروژه با رویکرد تاکید بر محوریت بخش خصوصی و ایجاد رقابت داخلی و خارجی اجرا شد یا برای اجرا مورد پیگیری قرار گرفت.
استاندار خراسان رضوی گفت: در مشهد مقدس ظرفیت های اقتصادی بی شماری از جمله ورود زائران وجود دارد که یکهزار و 700 میلیارد تومان سوغات می خرند و این به منزله اشتغال و مزیت اقتصادی این بخش است.
رشیدیان افزود: پروژه ها و مزیت های اقتصادی استان باید مورد بازنگری قرار گیرد و با توجه به اصل مهم اشتغال و تولید، این بخش باید به صورت یک مطالبه عمومی درآید و همه بخش ها برای تحقق آن تلاش کنند.
وی اظهار کرد: دولت قرار است، دولت توسعه متوازن باشد لذا باید یک زنجیره کامل از ایده، خلاقیت، فناوری، تلاش، بهره گیری از مزیت ها، اصلاح قوانین و رقابت و تولید مزیت دار ایجاد شود.
وی بازنگری در قوانین را لازمه مشارکت بخش خصوصی در حوزه اقتصاد دانست و گفت: ایجاد سازو کارهای تولید صادرات محور، اصلاح خط تولید و افزایش بهره وری در مسیر توسعه ثبات اقتصادی و فضای کسب و کار باید مورد توجه قرار گیرد.
در این مراسم از تولیدکنندگان نمونه در بخشهای مختلف صنعتی٬ خادمان صنعتی و پیشکسوتان حوزه صنعت و معدن خراسان رضوی با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران٬ معاون وزیر صنعت معدن و تجارت٬ نائب رئیس خانه صنعت معدن و تجارت ایران و جمعی از مسئولان استانی تقدیر شد.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.