به گزارش روز پنجشنبه استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در جمع دبیران کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان افزود: طی این مدت 14 باند قاچاق کالا در این استان متلاشی شده است.
وی ارزش کشفیات دستگاه های کاشف استان طی سه ماه اول امسال را 607 میلیارد ریال دانست و اظهار کرد: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشته و سهم نیروی انتظامی از کل کشفیات مزبور 91 درصد، مرزبانی استان 1.5 درصد، سازمان صنعت، معدن و تجارت 2 درصد و گمرکات استان 5.5 درصد بوده است.
وی گفت: در سه ماه اول امسال 16.5 تن انواع کالاهای مکشوفه به ارزش سه میلیارد و 115 میلیون ریال منهدم شد که از نظر وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل 67 درصد کاهش ولی از نظر ارزش 108 درصد افزایش داشته است.
حسینی افزود: مجموع ارزش ریالی کالاهای کشف شده در سه ماه اول امسال 296 میلیارد ریال بوده که از نظر ارزش، پارچه با 111 میلیارد ریال، البسه با 77 میلیارد ریال و لوازم خانگی با 13 میلیارد و 700 میلیون ریال بیشترین رقم را به خود اختصاص داده اند.
وی استان خراسان رضوی را دارای شرایط ویژه ای دانست و اظهار کرد: از جمله این شرایط می توان به 834 کیلومتر مرز مشترک با 2 کشور افغانستان و ترکمنستان اشاره کرد.
وی گفت: در افغانستان شاهد بی ثباتی سیاسی، حجم عظیم ترانزیت مواد مخدر و تولید بیش از 80 درصد مواد مخدر جهان هستیم که مخاطراتی برای استان ما به وجود آورده است.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: اندک بودن کنترل مرزها در افغانستان و بی ثباتی سیاسی زمینه را برای حضور بسیاری از گروه های تروریستی و تکفیری در این کشور فراهم آورده است که شرایط استان خراسان رضوی را ویژه می کند.
وی با بیان اینکه اولویت اصلی امنیت ملی کشور در شرایط کنونی اقتصاد است اظهار کرد: به میزان پیشرفت کشور در عرصه های بین المللی نیاز به پیشرفت در حوزه اقتصاد نیز می باشد.
وی گفت: به منظور تقویت حوزه اقتصاد باید الزامات اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد که تحقق آن نیازمند همکاری تمام حوزه هاست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: یکی از عرصه های توسعه اقتصادی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که در این خصوص راهبردهای ساماندهی و کنترل مرزها، افزایش ریسک قاچاق از مبادی ورود تا سطح عرضه، شفاف سازی گردش مالی و اصلاح قوانین مربوط به تجارت باید در دستور کار قرار گیرد.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.