به گزارش ایرنا رضوان حکیم زاده، پنجشنبه در نشست بررسی سیاست ها و راهبردهای آموزش ابتدایی در مشهد گفت: آسیب شناسی و اصلاح این شیوه ارزشیابی از برنامه های محوری در معاونت ابتدایی است.
وی بیان کرد: هم اکنون در مرحله اصلاح آسیب ها و ایرادات شیوه ارزشیابی کیفی و توصیفی هستیم که این اصلاح تا پایان تابستان انجام می شود.
وی با اشاره به ضرورت اعلام آمار واقعی در بخش های مختلف اظهار کرد: آمارزدگی که میراث بر جای مانده از دولت قبل است باید در بخش های مختلف اصلاح شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش، اعلام نرخ پوشش تحصیلی با احتساب دانش آموزان اتباع خارجی را اقدامی نادرست خواند و افزود: نرخ پوشش تحصیلی در کشور با احتساب دانش آموزان خارجی 99 درصد است اما این نرخ با احتساب پوشش تحصیلی دانش آموزان ایرانی 98 درصد است.
حکیم زاده تصریح کرد: امسال این آمار به صورت واقعی اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد تا به روندی رایج در اعلام آمار تبدیل شود.
وی مهمترین و سخت ترین بخش در برنامه ریزی را برنامه ریزی عملیاتی عنوان و بیان کرد: متاسفانه در کشور ما سرنوشت بسیاری از برنامه های کلان اجرا نشدن است که دلیل آن هم طولانی شدن روند و روال برنامه ریزی است.
وی با اشاره به این که هشت سال از رونمایی سند تحول بنیادین رونمایی می گذرد، افزود: باید زمینه عملیاتی شدن سند تحول بخوبی ایجاد شود که در این زمینه برنامه مشخصی باید وجود داشته باشد.
حکیم زاده با اشاره به اینکه اصل مهم در برنامه ریزی تناسب برنامه ها با اعتبارات است، ادامه داد: اولین الزام اجرای هر برنامه داشتن اعتبار است و با توجه به اعتبار موجود باید اقدام به برنامه ریزی و اجرا کرد.
وی تاکید کرد: در حوزه ابتدایی تلاش می شود بر اساس اعتبارات موجود برنامه ریزی و اجرا انجام شود و اجرای هر برنامه ای که فاقد اعتبار مشخص باشد متوقف خواهد شد.
در این نشست طرح و بیان برخی مشکلات در حوزه آموزش ابتدایی و ارائه پیشنهاد برای بهبود تعلیم و تربیت در این مقطع ارائه شد.
از مجموع یک میلیون و 200 هزار دانش آموز استان خراسان رضوی، بیش از 600 هزار نفر دانش آموز در 6 پایه مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.
7496/5132
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.