به گزارش ایرنا علی اسدی چهارشنبه شب در نشست بررسی آسیب های اجتماعی آموزش وپرورش شهرستان سبزوار افزود: با تشکیل پرونده الکترونیک، اطلاعات سلامت مردم به صورت یکپارچه در این سامانه ثبت می شود و این اطلاعات و داده‌ها در مراجعه افراد به تمامی مراکز درمانی قابل مشاهده است که علاوه بر تسریع در معاینه و روند درمان، درصد خطای پزشکی را نیز پایین می آورد.
وی افزود: پرونده الکترونیک همچنین با شناسایی سطوح مختلف بیماری افراد، ضمن آگاهی پزشکان از وضعیت بیماری مراحل درمان را تسهیل می کند.
اسدی درباره آسیب های اجتماعی بین نسل جوان گفت: بر اساس اسناد بالا دستی، بسته های آموزشی طراحی شده تا دانش آموزان از آسیب اجتماعی مصون بمانند.
معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تحکیم بنیان خانواده، آموزش مهارتهای زندگی، سبک زندگی اسلامی - ایرانی، ارتقاء سلامت روان و پیشگیری از آسیب ها از مباحث مهم مورد توجه در بحث سلامت روان است.
وی ادامه داد: سلامت روان از بدو تولد نوزاد شکل می گیرد و لازمه تولید فرزندی سالم بهره مندی والدین آنها از سلامت روان است.
مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موضوع سلامت روان جوانان و نوجوانان باید مورد توجه همه نهادها و دستگاههای اجرایی کشور باشد.

*اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار ماده 180 به آموزش و پرورش سبزوار
فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: امسال از محل اعتبارات ماده 180 مبلغ 50 میلیارد به آموزش پرورش شهرستان تخصیص یافت در حالی که این رقم سال گذشته 37 میلیارد و 500 میلیون ریال بود .
احمد برادران با بیان اینکه بیش از 30 درصد فضاهای آموزشی شهرستان فرسوده است ادامه داد: عمده این اعتبار صرف توسعه فضاهای آموزشی می شود.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
8145/7500/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.