علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در 'همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر' در مشهد افزود: در جامعه در حال گذر و تحول ما دولت، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و نهادهای غیردولتی نمی توانند به تنهایی کاری از پیش ببرند.
وی ادامه داد: همه با آثار سوء مواد مخدر در همه زمینه های اجتماع و خانواده آشنا هستند و مقابله با آن تلاش جدی همه دستگاههای دولتی و غیردولتی را طلب می کند.
استاندار خراسان رضوی گفت: همکاری نهادهای مختلف دولتی زمانی نتیجه می دهد که عنصر همکاریهای مردم و نهادهای مردم نهاد نیز وجود داشته باشد و در کنار اینها آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص مواد مخدر نیز جایگاه ویژه ای دارد.
وی افزود: رسانه ها، صاحبان تریبون و منابر رسالت اصلی اطلاع رسانی در خصوص مواد مخدر صنعتی و مقابله با آن را برعهده دارند و اگر به دنبال جامعه سالم و پاک هستیم مستلزم آن است که فراتر از اقدامات سلبی که دستگاههای قضایی و امنیتی انجام می دهند در حوزه ایجابی و به خصوص در خانواده کار انجام شود.
رشیدیان ادامه داد: باید از روشهای متکی بر مجازات به سمت رویکردهای ایجابی مبتنی بر پیشگیری حرکت کنیم. در شرایطی که با رویکرد مواد مخدر در بین جوانان به سمت مواد صنعتی با انگیزه های جعلی کاهش وزن و تمرکز ذهن مواجهیم توجه جدی خانواده ها بر کنترل فرزندان بیشتر احساس می شود.
وی گفت: افراد گرفتار با مواد مخدر بعد از جمع آوری و درمان نیاز به جامعه پذیری دارند. این امر نیازمند انجام کارهای بیشتری در زمینه توانمندسازی است.

* کشف 10 تن مواد مخدر در طی سه ماه
فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: ظرف سه ماه اخیر هفت تن و 700 کیلوگرم مواد مخدر توسط نیروی انتظامی و 2 تن نیز توسط نیروهای مرزبانی در این استان کشف و ضبط شده است.
سردار بهمن امیری مقدم ادامه داد: در همین مدت 228 محل توزیع مواد مخدر در سطح استان پلمب و 20 باند توزیع مواد افیونی متلاشی شده است.
وی افزود: به موضوع مبارزه با مواد مخدر باید بطور اعتقادی نگاه شود زیرا در غیر این صورت پیشرفتی در کار نخواهد بود ضمن اینکه پیشگیری در این زمینه اهمیت فراوانی دارد. در مبارزه با مواد مخدر همه نهادها در کنار یکدیگر هستند و در زمینه برخورد با سوداگران مرگ به هیچ عنوان کوتاه نمی آییم.
همچنین در پایان این همایش در مشهد 17 تن مواد مخدر کشف شده در استانهای خراسان رضوی، شمالی، گلستان و مازنداران امحا شد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.