سیدمحسن موسوی کاردار، تقی رستگار مقدم و احمد متوسلیان کارمندان سفارت ایران در بیروت و کاظم اخوان خبرنگار و عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) ۱۴ تیر سال 1361هنگامی که راهی سفارت بودند در یک پست بازرسی توسط گروه شبه نظامی فالانژ در لبنان ربوده شدند.
فاطمه اخوان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارها از طریق دیپلماتیک در پی کسب خبر در مورد وضعیت برادرم بوده ام اما هر بار که اقدامی صورت گرفت طرفهای مقابل اعلام بی اطلاعی کردند و یا پاسخی غیرمنطقی دادند.
وی ادامه داد: دلایلی در اختیار داریم که نشان می دهد این دیپلماتها در بدو اسارت تحویل صهیونیستها شدند و در زندانهای آن رژیم بسر می برند.
او بر این باور است که سالهاست اقدامی جدی برای آزادسازی کاظم و سایر دیپلماتها صورت نگرفته است و می گوید: باید مسئولان اقدامی موثر در این خصوص انجام دهند و از اهرمهای فشار استفاده و رژیم صهیونیستی را مجبور به آزادسازی و یا گزارشی در خصوص این چهار نفر کنند.
خواهر جاویدالاثر اخوان افزود: طی سالهای گذشته گروهی مامور بررسی وضعیت دیپلماتهای ربوده شده بودند اما موفق به دریافت جواب قانع کننده ای نشدند. چند باری نیز ما به همراه خانواده دیگر مفقودان به لبنان سفر کردیم تا خبری از سرنوشت مبهم عزیزانمان به دست آوریم اما بازهم بدون نتیجه بازگشتیم.
وی همچنین گفت: کاظم با آغاز جنگ تحمیلی عازم اهواز شد و به دلیل علاقه اش به شهید چمران به ستاد جنگهای نامنظم پیوست و از آن زمان تا لحظه شهادت چمران در کنارش بود.
او افزود: برادرم در جنگ تحمیلی علاوه بر نبرد با دشمنان بخاطر علاقه به عکاسی توانست صحنه های بی نظیری از دهها عملیات رزمندگان به ثبت رساند و نظر همگان را جلب کند. از این حیث در پایان جنگ و پس از شهادت دکتر چمران بهمن ماه 1360 با پیشنهاد عضویت در خبرگزاری جمهوری اسلامی موافقت کرد و وارد ایرنا شد.
کاظم اخوان سال 1334 همزمان با سالروز میلاد امام کاظم(ع) در مشهد متولد شد و آخرین فرزند خانواده بود. خبرنگار: حسین عباسی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.