مرضیه کسرائی فر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش مهمی از بیماران اعتیاد افرادی هستند که پس از ترک و طی دوره درمان به دلیل گرایش به مواد مخدر به سمت مصرف دوباره می روند.
وی ادامه داد: مراکز ترک اعتیاد سبزوار شامل 10 کیلینک ترک اعتیاد، سه کمپ و یک مرکز اجتماع درمان مدار زیر نظر اداره بهزیستی و 33 مرکز ترک اعتیاد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی است.
رئیس اداره بهزیستی سبزوار همچنین به ساخت بزرگترین مرکز ترک اعتیاد غرب خراسان رضوی در این شهر اشاره و بیان کرد: این مرکز با اعتبار سه میلیارد ریال در زمینی به وسعت 2 هزار و 100 مترمربع و گنجایش نگهداری 200 بیمار اعتیاد بنا می شود.
وی گفت: همچنین در چارچوب تکمیل چرخه بازگشت بیماران اعتیاد به زندگی عادی، در مجموع 10 درصد اعتبارات اشتغال اداره بهزیستی به بهبود یافتگان اختصاص می یابد. ظرف یک سال اخیر یک میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات اشتغال این اداره در قالب تسهیلات به 20 بهبود یافته اعتیاد اختصاص یافت.
23 هزار نفر در قالب 12 هزار خانوار زیر پوشش خدمات اداره بهزیستی سبزوار هستند. مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: جواد پورسخاوت **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8144/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.