انور ابو طه دوشنبه شب در نشست تخصصی 'بررسی موضوع فلسطین، لبنان، یمن و سوریه' در نهمین اجلاس رادیو و تلویزیونهای کشورهای اسلامی در مشهد افزود: هم اکنون تلاشهای گسترده ای از سوی آمریکا برای تشویق اعراب به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انجام می شود.
وی اظهار کرد: آمریکا سعی می کند سازش اعراب و رژیم اشغالگر قدس را به عنوان مدخل و گذر برای حل مشکل فلسطین به دیگران بقبولاند در حالی که فلسطین با مقاومت به حقوق خود می رسد.
مدیر شبکه المسیره یمن نیز در این نشست گفت: عربستان در همه جنگهای داخلی یمن نقش محوری داشته است و تجاوز به یمن نیز مربوط به این سالهای اخیر نیست.
ابراهیم الدیلمی افزود: اگر کانالهای عربستان را در قبل از تجاوز به یمن نگاه کنیم موارد متعدد از دامن زدن به جنگهای قبیله ای و حمایت از تروریستها را مشاهده می کنیم.
وی با بیان اینکه عربستان در مدارس و مساجد خود در همه جهان تفکر سلفی وهابی را ترویج می کند اظهار کرد: سعودی ها به هیچ یک از قوانین بین المللی احترام نمی گذارند و موارد بسیاری از حقوق بین المللی را در تجاوز به یمن نقض کرده اند.
وی گفت: تمام اسناد نشان می دهد عربستان و رژیم صهیونیستی با همکاری یکدیگر حرکتهای آزادی بخش منطقه را سرکوب می کنند و به حقوق بشر بی اعتنا هستند.
نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیونهای کشورهای اسلامی با حضور 600 میهمان داخلی و خارجی و 230 شبکه از 36 کشور تا 13 تیر ماه در مشهد ادامه دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.