رضا صابری تولایی روز دوشنبه در گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و اهمیت تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش در افزایش مهارت دانش آموزان باید از همه ظرفیتها برای تحقق این مهم بهره گرفت.
وی ادامه داد: هم اکنون 38.7 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه خراسان رضوی در شاخه فنی حرفه ای و کار و دانش تحصیل می کنند. میزان کشوری این شاخص 35 درصد است.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: رویکرد افزایش اشتغال به تحصیل دانش آموزان متوسطه استان در این رشته ها تا 40 درصد است.
وی در ادامه همچنین اظهار کرد: 83 هزار دانش آموز پایه نهم در آستانه سال تحصیلی جاری زیر پوشش طرح هدایت تحصیلی قرار می گیرند. بر این اساس طرح مشاوره های لازم برای انتخاب صحیح به دانش آموزان در این مقطع ارائه می شود.
صابری افزود: گرایش بیشتر دانش آموزان در سالهای اخیر به رشته علوم تجربی بود بطوری که 60 درصد شرکت کنندگان در کنکور امسال متقاضی رشته های زیرمجموعه علوم تجربی هستند و با ادامه این روند شاهد اشباع هر چه بیشتر این بخش و مشکلات بسیار برای مهارت آفرینی و اشتغال دانش آموزان بعد اخذ دیپلم خواهیم بود. ولی اشتغال در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش موجب افزایش توانمندی مهارتی و تضمین کننده آینده شغلی آنها خواهد بود.
وی بدون توضیح بیشتر گفت: اعتبارات خوبی برای تجهیز هنرستانهای فنی و حرفه ای و کار و دانش در خراسان رضوی اختصاص یافته و هدف افزایش هرچه بیشتر و بهبود فعالیتهای این بخش است.
450 هزار نفر از مجموع از یک میلیون و 200 هزار دانش آموز خراسان رضوی در مقطع متوسطه اول و دوم فنی و حرفه ای و کار و دانش مشغول تحصیل هستند.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7545/2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.