علیرضا رشیدیان روز یکشنبه در نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی در سالن صبای مشهد افزود: آمریکا و دشمنان اسلام، منطقه را تبدیل به فضای جنگ و آشوب کرده اند و باید در این شرایط برادری خود را به عنوان امت واحد اسلامی نشان دهیم.
وی ادامه داد: مشهد به عنوان بزرگترین کلانشهر جهان اسلام می تواند در ایجاد تمدن نوین اسلامی نقش آفرینی کند و کانون اعتقادات اسلامی در منطقه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مشهد به عنوان میزبان متفکران دینی افتخار دارد که بتواند با برگزاری شایسته نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی مظلومیت مسلمان را به جهان نشان دهد، افزود: این شهر ظرفیت آن را دارد که برای افزایش نیکی ها و رفع اختلافات میان امت اسلامی قدم بردارد.
استاندار خراسان رضوی گفت: امروز مشهد پا در جای تاریخی خود گذاشته و در مسیر هنر و فرهنگ بزرگان خود از جمله فردوسی، شیخ طوسی، شهید مطهری و رهبر معظم انقلاب اسلامی مشغول داد و ستد فرهنگی است و حوزه فرهنگی خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی گسترش داده است.
رشیدیان اظهار کرد: مشهد و خراسان بزرگ از روزگار قدیم محل رفت و آمد افراد بزرگ و اندیشمند در حوزه های مختلف فرهنگی، دینی و معنوی بوده است و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز به خاطر جایگاه بزرگ آن می باشد و می تواند نقش آفرینی خود را در عرصه های مختلف احیا کند.
وی ادامه داد: هم اکنون مشهد میزبان یکی از مهم ترین اجلاس ها می باشد و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران به همه میهمانان خوش آمد می گویم و امید است که از ظرفیت گسترده کشورهای اسلامی در جهت همگرایی و وحدت و توسعه کشورهای اسلامی هرچه بیشتر استفاده شود.
نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون ‌های اسلامی با حضور 600 مهمان داخلی و خارجی و 230 شبکه از 36 کشور تا 13 تیر ماه در مشهد ادامه دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دریافت فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/ 7495/ 6012خبرنگار: حسین عباسی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.