سعید مهرانپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 50 میلیارد ریال از این کمکها در قالب اهدا زمین و 12میلیارد و 500 میلیون ریال در قالب کمکهای نقدی و غیرنقدی برای خرید تجهیزات و امکانات به مجمع خیران سلامت سبزوار اهدا شد.
وی ادامه داد: در مجموع 18 قطعه زمین به متراژ 15 هزار و 101 مترمربع برای ساخت بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی و 274 دستگاه تجهیزات پزشکی، اداری و رفاهی در راستای تجهیز، تعمیر و بهسازی مراکز درمانی توسط خیران اهدا شد.
او گفت: هم اکنون طرح ساخت 2 همراه سرا در بیمارستانهای امداد شهید بهشتی و مرحوم واسعی هر کدام با 12 واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد که هزینه اجرای این طرحها از محل کمکهای خیران تامین شده است.
وی افزود: یکی از مهمترین اهداف مجمع خیران سلامت، ارتقا و اصلاح فرهنگ سلامت اجتماعی افراد است که در این راستا سه سازمان مردم نهاد(سمن) در حوزه بیماری دیابت، سرطان و فشار خون در شهرستان سبزوار تشکیل شد.
قائم مقام مشارکتهای مردمی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: این سمنها با کمک مردم در طول سال همایشها و نشستهایی با هدف افزایش آگاهی مردم در مورد بیماری سرطان، دیابت و فشار خون برگزار می کنند.
پنج دانشکده، 6 بیمارستان، 37 مرکز بهداشتی و درمانی و 197 خانه بهداشت با حدود سه هزار نیروی درمانی، اداری و خدماتی در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب استان خراسان رضوی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار فعالیت دارند.
خبرنگار: جواد پورسخاوت **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8144/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.