ناصر نیک افشار روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اقلام موجود در این سبد کالا را شامل مرغ، برنج و گوشت به ارزش 40 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این طرح با حضور مسئولین در منزل نیازمندان زیرپوشش اجرا شد.
وی اظهار کرد: در عید فطر امسال نیز 400 میلیون ریال زکات فطریه و کفاره توسط صندوق ‌های بهزیستی در این شهرستان جمع ‌آوری شد.
وی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال 100 میلیون ریال برای رهن سه واحد مسکونی برای مددجویان توسط خیرین این شهرستان پرداخت شد.
نیک افشار افزود: در حوزه سلامت نیز طی توافقنامه با بنیاد ژنتیک، آزمایش ‌های مورد نیاز خانواده ‌های دارای معلول برای بارداری بعدی به ‌صورت رایگان انجام شد.
وی از پرداخت 180 میلیون ریال کمک هزینه درمانی به مددجویان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: 60 میلیون ریال این مبلغ از منابع دولتی و مابقی توسط مشارکت ‌های مردمی و خیرین تامین شد.
وی گفت: با تخصیص صددرصدی اعتبارات عمرانی بهزیستی قوچان در سال گذشته 100 میلیون ریال اعتبار عمرانی و 50 میلیون ریال برای تجهیزات تخصیص یافت که این مبلغ در سال جاری به 300 میلیون ریال افزایش یافته است.
رئیس اداره بهزیستی قوچان با اشاره به تخصیص 20 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال ‌زایی در سال گذشته افزود: این مبلغ منجر به اشتغال ‌زایی برای 170 مددجو شد.
وی در زمینه جمع‌ آوری متکدیان نیز اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح جمع ‌آوری متکدیان در سال گذشته تاکنون 250 متکدی جمع‌ آوری و ساماندهی شده‌ اند.
وی با اشاره به 14 فقره سازش از 163 نفر مراجعه‌ کننده برای طلاق توافقی گفت: 9 درصد از مراجعه ‌کنندگان در این زمینه سازش کرده اند.
وی در زمینه کمک‌ هزینه تحصیلی مددجویان بهزیستی قوچان نیز افزود: در سال تحصیلی گذشته برای 100 دانشجوی زیرپوشش یک میلیارد ریال پرداخت ‌شده که 60 نفر آنان را معلولین تشکیل می‌ دهند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری اخبار منتخب در همه حوزه ‌های خبری و تصویری فعال است.
7501 / 6053 خبرنگار: حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.