فرشته سلجوقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارلمان مشورتی خراسان رضوی هم با حضور بانوان منتخب تمامی شهرستانها شکل می گیرد تا مطالبات زنان را در هر شهرستان به تناسب شرایط استان پیگیری کند.
وی ادامه داد: تلاش شده تا این پارلمان با حضور بانوان توانمند و استفاده از ظرفیت مشورتی اقشار مختلف در تمامی حوزه ها و گروه های سنی و شغلی برای عملکرد بهتر و مطلوبتر بخشهای مختلف مدیریتی و اجرایی اعم از شوراهای اسلامی شهر و روستا و مدیران اداری هر شهر و منطقه فعال شود.
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: زنان به عنوان نخستین مربیان هر انسان، نیمی از پیکره جامعه و حامیان نیمی دیگر از جامعه نقشی بی بدیل در بخشهای مختلف دارند بنابراین استفاده از ظرفیت و توان این بخش از جامعه می تواند جامعه را به سمت توسعه پایدار و متوازن و تحقق شعار سال به درستی هدایت کند.
وی افزود: امسال عملکرد دستگاههای اجرایی استان در حوزه های زنان، خانواده و کودکان نیز به صورت جدی نظارت و ارزیابی می شود.
سلجوقی ادامه داد: با توجه به تجربه موفقی که از ارزیابی اقدامات فرمانداریهای شهرستانها در حوزه زنان داشتیم امسال بر اساس وظیفه ذاتی و ماموریت اصلی این مدیریت در زمینه سیاستگذاری و نظارت بر عملکرد دستگاهها در حوزه زنان و خانواده وارد عمل شدیم.
وی گفت: در این راستا هم وضعیت موجود و هم شاخصهای عملکردی هر دستگاه احصا شده و بر اساس ماموریتهای ذاتی هر دستگاه شاخصهایی تبیین شده که بر این مبنا عملکردها در پایان سال سنجش می شود.
او ابراز امیدواری کرد امسال در پایان هر فصل یک کتابچه از وضعیت عملکردی دستگاه در حوزه زنان و خانواده در خراسان رضوی منتشر شده و در اختیار عموم قرار گیرد و در پایان سال نیز اطلس عملکرد استان در حوزه زنان و خانواده ارائه می شود.
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی افزود: کاهش رتبه سوم استان در حوزه طلاق به جایگاه رتبه هشتم نتیجه عملکرد گروهی دستگاهها بود و بر این اساس گزارشهای دستگاهها دریافت می شود و امسال نیز برنامه ریزی شده با توجه به اینکه حداقل نیمی از مخاطبات دستگاهها بانوان هستند این حوزه نیز بررسی شده تا ملاکی برای ارزیابی در اختیار باشد.
وی ادامه داد: نتیجه این ارزیابی به استاندار و نیز معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارائه می شود.
دو میلیون و 995 هزار نفر از جمعیت شش میلیون نفری خراسان رضوی را زنان تشکیل می دهند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.