سید حسن حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه بابیان اینکه در سال 95 درمجموع دادسرا و دادگاه تعداد 33 هزار و 116 فقره پرونده وارده داشته اند، گفت : در سال گذشته از این آمار تعداد 34 هزار و 682 فقره پرونده مختومه شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز تعداد 5 هزار و 412 فقره پرونده در دادگاه و دادسرا در حال انجام است .
رئیس دادگستری قوچان دستگاه قضا در این شهرستان در حوزه دادسرا را شامل 4 شعبه دادیاری ، 3 شعبه بازپرسی و واحد سرپرستی و اجرای احکام کیفری دانست و تصریح کرد: در شعب دادگاه نیز 9 شعبه با سازوکارهایی که قانون مشخص می‌کند، در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه 14 شعبه شورای حل اختلاف در قوچان فعالیت دارند، افزود : در این شعب به‌طور میانگین سالانه10 هزار پرونده ثبت می‌شود.
حسینی فعالیت اداره ثبت‌اسناد را 13 نوع دانست و گفت : تنظیم اسناد در این اداره به‌صورت الکترونیکی است که در سال 95 تعداد4 هزار و 837 فقره سند ثبت‌شده است .
وی اضافه کرد : در اماکن روستایی نیز با همکاری بنیاد مسکن و اداره ثبت‌اسناد 221 فقره سند ثبت و در موقوفات نیز 47 فقره سند صادرشده است.
رئیس دادگستری قوچان هدف قوه قضائیه را ارتقاء عملکردها و حفظ جایگاه خود به‌عنوان مأمنی برای مردم خواند و افزود: کمبود نیرو یکی از مشکلات دادگستری قوچان است .
وی یکی از ناهنجاری‌های مهم در قوچان را نزاع‌های دسته جمعی دانست و افزود : آمار پرونده‌های نزاع در صدر پرونده‌هاست که متولیان فرهنگی شهرستان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم قوچان دومین آمار بعد از نزاع دسته‌جمعی را در این شهرستان مواد مخدر یادکرد و افزود : 50 درصد آمار زندانیان این شهرستان را متهمین به جرم مواد مخدر تشکیل می‌دهند .
وی با تأکید اینکه کشور در حال حاضر از معضلات روابط خانوادگی رنج می‌برد، گفت : در سه‌ماهه اول سال 95 تعداد 580 مورد ازدواج در قوچان ثبت‌شده است درحالی‌که در سه‌ماهه اول سال جاری این رقم به 523 مورد رسید و شاهد کاهش آمار ازدواج بودیم .
وی ادامه داد: در آمار طلاق ثبتی نیز از 127 مورد سال 95 به 131 مورد در سال جاری رسید که با افزایش 3 درصدی روبرو بودیم .
حسینی اولویت کار دادگستری قوچان را پیشگیری از وقوع جرم دانست و خاطرنشان کرد: جدیت و هتمام در جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم از فعالیت های دادگستری در این زمینه بوده است که تاکنون مصوبات کاربردی مؤثری داشته است .
وی از اجرای برنامه دیدار مسئولان قضایی شهرستان با خبر داد و افزود: مسئولان شهرستان باید با روحانیون ارتباط داشته باشند .
حسینی با ابزار گله‌مندی از وضعیت فرهنگی شهرستان گفت : قبل از هر عملی نیاز به کار فرهنگی و انسان‌سازی بوده که کارهای فرهنگی در شهرستان درخور شأن مردم نیست و متولیان فرهنگی همچون تبلیغات اسلامی، ارشاد ، دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش و روحانیون باید در این زمینه تلاش کنند .
وی با اشاره به سیستم ثنا و ثبت الکترونیکی گفت: در حال حاضر در این شهرستان 6 هزار نفر در این سیستم ثبت‌نام کرده‌اند .
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دریافت سریع و فوری اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
7501/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.