به گزارش روز چهارشنبه دامپزشکی خراسان رضوی، دکتر جعفر عطار باشی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و امکان افزایش شیوع انواع بیماری های مشترک بین انسان و دام از قبیل تب مالت (بروسلوز)، کیست هیداتیک و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، شهروندان باید از مصرف فراورده های خام دامی تهیه شده در مراکز بدون هویت و کشتار غیر مجاز دام اجتناب کنند.
وی افزود: کشتار غیر مجاز دام به ویژه در معابر عمومی و حاشیه جاده ها، عرضه گوشت فاقد مهر دامپزشکی و خارج از یخچال، عرضه گوشت از پیش چرخ شده و عرضه مرغ، قطعات و اندرونه خوراکی آن شامل جگر، دل و سنگدان به صورت فله‌ ای ممنوع است.
وی از شهروندان خواست برای جلوگیری از ابتلا به تب مالت (بروسلوز) فرآورده های لبنی مورد نیاز را از مراکز مجاز و به صورت بسته بندی تهیه کرده و هنگام مصرف فرآورده ‌های بسته‌ بندی شده به تاریخ تولید و انقضای محصول توجه کنند.
وی اظهار کرد: شهروندان باید هنگام خرید ماهی تازه دقت کنند گواهی حمل صادره توسط دامپزشکی مبنی بر تازگی و بلامانع بودن عرضه آن در محل مناسب و قابل رویت در فروشگاهها نصب شده باشد و ماهی تازه به صورت یخ پوشانی عرضه گردد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.