حجت الاسلام مهدی سید آبادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سه ماه اول سال گذشته 2 هزار و 677 فقره پرونده طلاق در دادگاه های خانواده مشهد وجود داشت که این تعداد در مدت مشابه سال جاری به 2هزار و 273 پرونده کاهش یافت.
وی اظهار کرد: روند کاهشی پرونده های مزبور ناشی از تشکیل مراکز مشاوره در دادگاه خانواده و همچنین تشکیل بنیاد صیانت از خانواده از نیمه دوم سال گذشته می باشد.
وی با اشاره به فعالیت 29 مرکز مشاوره در دادگاه های مشهد گفت: تعداد پرونده های طلاق در سال گذشته نیز نسبت به سال 94 از کاهش 11.4 درصدی برخوردار بود.
حجت الاسلام سید آبادی افزود: در سال 94 حدود 47 هزار پرونده به دادگاه های خانواده در این شهر وارد شد که این تعداد در سال گذشته به 40 هزار پرونده کاهش یافت.
وی اظهار کرد: همچنین به علت عدم قبول دادخواست مهریه، تعداد پرونده های طلاق به تقاضای زوجه در مشهد طی سال 94 به میزان 2.6 درصد کاهش یافت.
وی گفت: هم اکنون 28 شعبه دادگاه خانواده برای رسیدگی به دعاوی خاص خانوادگی و 37 شعبه نیز برای رسیدگی به دعاوی عمومی حقوقی در مشهد وجود دارد.
حجت الاسلام سید‌آبادی افزود: سال گذشته 190هزار و 329 پرونده به مجموع دادگاه ‌های مشهد وارد و 197 هزار و 195 پرونده نیز مختومه اعلام شد.
وی با بیان اینکه حدود 16 هزار پرونده از پرونده ‌های ورودی مربوط به تخلفات راهنمایی و رانندگی بود، اظهار کرد: با فرهنگ ‌سازی و رعایت قوانین می‌ توان تعداد اینگونه پرونده ها را کاهش داد.
رئیس دادگاه‌ های عمومی و انقلاب مشهد گفت: همچنین تعداد پرونده های موجود دردادگاه های مشهد در سه ماه اول سال جاری 23 هزار و 210 فقره بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 29 درصد کاهش داشت.
وی در زمینه نظارت بر عملکرد قضات نیز افزود: سازمانهای نظارتی دستگاه های قضایی با جدیت بر عملکرد قضات نظارت دارند و درصد قضاتی که در این شهر مرتکب تخلف شده اند بسیار اندک است.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر** منتشرکننده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.