حسین ریاضی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی ششتمد افزود: این طرح در راستای تامین آب شرب این شهر خرداد 1393 با 42 کیلومتر خط انتقال کلنگ زنی شد. با توجه به پایین بودن سطح کیفیت منابع آب شرب ششتمد چاهی در روستای دارین بخش روداب به عمق حدود180 متر حفر شد که این چاه توان تولید 15تا 20 لیتر آب شرب را دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات استانی تامین می شود گفت: تاکنون 30 میلیارد ریال برای تکمیل طرح اختصاص یافته شد که با تامین بقیه آن اجرای طرح سرعت بیشتری خواهد یافت.
او ادامه داد: برای تکمیل این طرح به اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال نیاز است که این اعتبار می بایست از منابع ملی تامین شود زیرا تامین آن از عهده شرکت آب و فاضلاب سبزوار خارج است.
وی گفت: تاکنون عملیات احداث دو مخزن 300 متر مکعبی، اتاقک چاه و حصارکشی و 12 کیلومتر خط انتقال این طرح انجام شده است. با اجرای 30 کیلومتر خط انتقال باقی مانده، احداث دو ایستگاه پمپاژ و یک مخزن 300 مترمکعبی پروژه تکمیل شده و به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار افزود: هم اینک آب شرب شهر ششتمد با سه حلقه چاه، سه ایستگاه پمپاژ و 13 کیلومتر خط انتقال با توان تولید 13 لیتر آب تامین می شود. با توجه به رشد جمعیت ششتمد نیاز آبی این شهر تا 20 لیتر در ثانیه است و در حالت عادی هفت لیتر در ثانیه کمبود آب شرب در شبکه موجود است.
وی گفت: با توجه به کمبود آب شهر ششتمد چاه شماره چهار با اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون ریال به صورت موقت حفر و وارد مدار شد که پنج لیتر به میزان دبی آب این شهر اضافه کرد. .
شهر ششتمد سبزوار در فاصله 30 کیلومتری سبزوار قرار دارد. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: جواد پورسخاوت **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8144/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.