به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، سه شنبه شب در جمع فعالان علمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی افزود: برخی شعار «نقدپذیری» می‌دهند اما در عمل هیچ پایبندی به آن ندارند و امروز این تناقض گفتار و عمل از مشکلات جامعه ماست.
وی ادامه داد: اگر یک فرهیخته، استاد دانشگاه یا حوزه، بر اساس عقیده و نظر شخصی نقدی بر موضوعی داشت، نباید با هجمه مانع اظهار عقیده شد و فضای نقد را در جامعه بست.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه اگر منتقدان بدون لکنت حرفشان را بزنند بخش زیادی از مسائل جامعه حل خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر دهان منتقد بسته شد و فرهیختگان، نخبگان و آحاد مردم جامعه نسبت به منکر بی حس و بی تفاوت شدند جامعه به سوی مرگ اخلاقی و معنوی پیش می رود.
رئیسی ادامه داد: رمز زنده ماندن، پویایی و تعالی جامعه در گرو نقدپذیری و اصلاح همیشگی امور است.
وی با بیان اینکه حذف منتقدان هیچ کمکی به حل مشکلات کشور نخواهد کرد، افزود: باید تدبیری اندیشیده شود که منتقدان در جامعه احساس تنهایی نکنند و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز یک ضرورت است.
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه از ویژگی‌های نقد این است که باید بدون حب و بغض و تنها برای رضای خدا باشد، تصریح کرد: نقدپذیری مسئولان در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.
رئیسی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر موضوعی تعطیل و تاخیر ناپذیر است و سستی در این امر آثار زیان بار و جبران ناپذیری برای جامعه و نظام اسلامی دارد.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7498/7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.