سید رضا موسوی عصر یکشنبه در مراسم پایانی این جشنواره افزود: طرح جشنواره قرآنی بشارت نور با تاسی از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم با هدف حمایت از محافل قرآنی ویژه نوجوانان پسر توسط سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری برگزار شد.
وی ادامه داد: بالا بردن میزان مشارکت فرهنگسراها، مساجد و محافل قرآنی، ارتقاء سطح کیفی و کمی محافل قرآنی، استعدادیابی نخبگان قرآنی و برگزاری برنامه های فرهنگ قرآنی با محوریت مساجد و جلسات قرآن، جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مساجد و محافل قرآنی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بود.
او گفت: پس از اطلاع رسانی این جشنواره به مساجد و مجموعه های قرآنی، ارتباط گیری با نوجوانان و برگزاری جلسات توجیهی حدود 350 محفل قرآنی ویژه نوجوانان پسر در مشهد برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد افزود: برای حضور در جشنواره قرآنی بشارت نور جزوه ای شامل 14 آیه قرآن و 14 حدیث با موضوع سبک زندگی، استکبارستیزی و جهاد همراه با ترجمه و تفسیر آیات و احادیث تهیه و به محافل قرآنی شرکت کننده تحویل شد. نوجوانان عضو محافل قرآنی و فعال در مساجد این جزوه را فراگرفته و برای کسب امتیاز لازم در مسابقه ای که به عنوان مرحله نخست جشنواره قرآنی بشارت نور توسط محفل قرآنی برگزار شد حضور یافتند. منتخبان مرحله نخست جشنواره نیز دیروز سوم تیر در آزمون نهایی رقابت کردند.
وی ادامه داد: از این میان 14 نفر بیشترین امتیاز را آوردند همراه با 14 مسئول محفل قرآنی برتر که فعالیت بهتری در خصوص این جشنواره داشتند هدایایی دریافت کردند. به دیگر محافل قرآنی شرکت کننده در این جشنواره به نسبت امتیازی که کسب کرده اند بنهای خرید کالا از فروشگاههای شهرداری مشهد هدیه شد.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.